søndag 27. mars 2022

Farver på sort/hvid kort

God søndag :) 

DT-Line her og jeg har et indlæg med tilbageblik på corona-tiden. 

 

Da vi begyndte at skulle bruge masker alle steder tog jeg et hav af selfies, for jeg vidste at jeg ville lave et layout som dette. Når man er i hverdagen glemmer man hurtigt hvad der er underligt og unormalt, så det var vigtigt for mig, at have billeder som dokumenterede alle de steder vi havde maske på - fx hos frisøren og i køen til take away. 

 


PaperPersonShop havde de her fantastiske maske-kort, hvor man kunne skrive informationer om de masker man brugte. Jeg valgte at farvelægge kortene, så de lignede de masker vi brugte. Jeg synes egentligt, at det var ret hyggeligt og en meget fin måde at få et lidt mere personligt præg på kortene. Det gjore det langt mere personligt fordi masken på kortet og masken på billederne er ens.

Det har inspireret mig til, at printe andre kort i sort/hvid og så farvelægge dem selv. Jeg tror det kunne være virkelig fint på fx. have eller sommer kort.



Igen havde jeg for mange billeder, så det blev til en collage og flip-pocket. Jeg er ikke så godt til at huske at få lavet collager. Ofte synes jeg billederne bliver for små, men det passede perfekt til alle selfiesene. Jeg har brugt Project Life appen til at lave collagen. De små ordstriber på billederne er bare lavet i word og klippet til. Jeg kunne ikke finde thickers eller afpha der var små nok og med nok bogstaver, så jeg måtte lave dem selv.

Journalkortet fra In A Creative Buble passede perfekt til temaet. Jeg vil helst skrive kortene i hånden, fordi jeg gerne vil gemme min håndskrift - uanset hvor grim eller skæv den bliver. 

Titelkortet kan jeg ikke huske hvor kommer fra, men thickers er fra American Crafts og October Afternoon.




1 kommentar: