onsdag 2. mars 2022

Favoritkit och PL-appen

 Idag får ni se mitt, DT-Emmas, uppslag för januari. Det finns ett flertal PL-kit som jag tycker mycket om, och det är svårt att välja bara ett eftersom vad som passar i färg och stil beror till stor del på vilka foton man använder, men om jag var tvungen att välja är nog Rain Edition från Becky Higgins toppkandidaten. Jag älskar färgskalan och mönstren och detta är nog ett av de kit jag använt mest. Problemet med BH:s kit, är dock att det finns relativt få 4x6''-kort, eftersom hennes koncept i princip är att man ska ha fotona och titelkortet i den storleken och journaling/filler i 3x4''. För de som sett mina sidor tidigare vet att jag ofta löser detta genom att klippa-och-klistra med mina kort, att jag tar bitar från 3x4''-korten och kombinerar dem med Basic-kort för att få fler 4x6''. Denna gång har jag dock löst det delvis annorlunda, men mer om det senare. Först en bild på uppslaget i fråga.


Jag gillar etiketter, och jag köpte många förpackningar med sådana i flera olika färger nyligen. Det är alltid lite extra inspirerande och kul att använda nyinköpta saker, tycker jag. På detta uppslag hade jag dem både som ren dekoration, och för att stämpla text på. Jag har också använt en smal, lila washi med mönster i metallic (koppar) lite här och var, förutom enamel dots och wood veneers. Nedan är en närbild på titelkortet.


Och så var det det här med för få 4x6''-kort. På journalingkorten med dödsannonsen nere till vänster och den lilla trä-miniräknaren uppe till höger har jag som jag brukar tagit delar av 3x4''-kort. Det blå kortet längst ned till vänster och det randiga längst ned till höger är dock kort som jag skrivit ut själv. I PL-appen finns även enfärgade kort i samma färgskala som kitet, och ett sådant skrev jag ut att ha som bakgrund till citatet nere till vänster. Det randiga kortet är ett så kallat Last Page Card och hade text på sig, men den dolde jag genom att "skriva över" med lämplig färg i appen. Det tar lite tid, men är värt det. Jag rundade hörnen med BH:s hörnstans och dekorerade med washi, träpil och en ordstickers.

Till sist några närbilder:




Jag blev faktiskt riktigt nöjd med detta uppslag, troligen för att jag gillar Rain så mycket. Hoppas ni gillade det också!

~Emma


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar