onsdag 9. mars 2022

Skepp ohoj - marina papper till marina bilder

Hej!

DT-Marit här med lite marina sidor från sommaren 2021. Under vår sommarsemester besökte vi flera plaster längs den svenska kusten och på vägen hem så stannade jag till på Rozzans Scrapbooking i Mjölby och handlade lite nytt pyssel. Bl.a. pappersblocket Off Shore II från Piatek 13 med marint tema, som jag använt till dessa sidor. (se bild sist i inlägget).
Jag har använt de marina papperen till både journaling, till att göra fillercard med samt till dekorationer.

Här är min första sida från vårt besök i Strömstad. Jag har använt 2 olika blå papper från blocket, ett mönstrat och ett mer enfärgat för att skriva text på med hjälp av min skrivmaskin.


En ny grej jag börjat med sista året är att fotografera skyltar eller "skulpturer" med ortens namn. På så sätt behöver jag inte sätta dit separata noteringar om vart jag befinner mig.
Datumen är stämplade med Becky Higgins datumstämpel som jag sedan stansade ut med ett par nya dies från Gummiapan som jag är så glad att jag köpte. Se sist i inlägget.


En wood veener med ankare som jag målade vit med akrylfärg fick tillsammans med det fina ankarpappret bilda ett filler card. Jag tyckte det blev en fin matchning med ankaret i Strömstad.


På sidan 2 tog vi båten till Kosteröarna och jag använde en karta från en broschyr för att visa vart vi åkte med färjan. Här jobbade jag med två olika beige papper från blocket, ett mönstrat med kompasser och ett enfärgat.


Ur det beige pappret har jag stansat ut bokstäver för att märka ut de olika platserna vi besökte. Diesen kommer från Tim Holtz (Sizzix).
Av det enfärgade blå pappret och kompassen gjorde jag en dekoration.


Kompasspappret fick tillsammans med en mörk wood veneer bilda ett filler card. Dekorationen med blått papper och kompass upprepades även på nedre delen av uppslaget.


På sidan 3 hände något ovanligt. Jag har kunnat utnyttja baksidan av mina PL-kort från sidan 2, men har gjort om dem lite.


Det rödvita pappret är baksidan på kompasspappret. Här satte jag dit ett blått papper med snäckor och klippte ur en röd fyr som också fanns med i blocket.
Ankarpappret är framsidan på det beige och det fick här prydas med en smal bit av kompasspappret. Två smidiga fillercard där jag använt samma PL kort till 2 sidor och sedan dekorerat med restpapper.


På min 4:e och sista sida valde jag endast de blå enfärgade. Här har det smugit sig in ett fillercard med helt annat märke. KaiserCraft och kollektionen Sea Breeze med de vackra dörrarna. Det passade så fint i färgerna till huset, båtarna och fiskeredskapen att jag bara var tvungen att ha med det.


Enkla vimpel-dekorationer med restpapper. Samt en liten utklippt kompass.


Älskar detta PL-kort från KaiserCraft. Äntligen fick jag användningen av det.
Upprepade även vimplarna längst ner.


Så här blev mina uppslag.


Blocket jag använt ser ut så här och kommer från Piatek 13. 

Diesen Textrutor från Gummiapan. Så användbara till PL om man vill stansa ut en liten textrad eller datum.


Det var allt för idag. Hoppas ni fått lite inspiration kring hur ni kan skapa egna Pl-kort och dekorationer med hjälp av ett passande pappersblock.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig på marit_pysslar.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar