søndag 8. mai 2022

Att utnyttja Projcet Life-appen till fysiska sidor

 Denna vårliga söndag är det dags för mig, DT-Emma, att visa upp mitt senaste uppslag i mitt BOM-album. Så här ser det ut, med en insert:


Jag valde ett av Becky Higgins första kit, Turquoise Edition. Jag tycker väldigt mycket om det, men jag har tyvärr endast lyckats köpa delar av det begagnat, och nu börjar de få kort jag har ta slut. Som tur är har jag köpt kitet i appen, så jag kan skriva ut korten själv och på så vis komplettera och dryga ut de fysiska korten.


Titelkortet är en blandning av köpt kort och utskrivet från appen. På den blå randen längst till vänster på bilden ovan hade titelkortet egentligen text med månaderna, men den var åt fel håll för ett stående format (när kitet släpptes hade BH ännu inte två varianter av sina titelkort, en liggande på ena sidan och en stående på andra). Därför skar jag bort remsan med texten på och ersatte det med en lika bred remsa i samma färg som jag skrivit ut från appen.

Jag ville ha ett fillerkort till min dokumentation om mitt examensarbete. Jag har lite (med betoning på lite) dekorationer och stämplar på temat kemi, men tyckte inte att något av det jag hade passade här. Så, jag skrev ut ett enfärgat kort från appen och ritade med vit penna en av de föreningarna jag håller på att undersöka ( (R)-(+)-Promethazine om nu någon är intresserad).


Det här är uppslaget med inserten vänd åt andra hållet. Hela denna sida är vigd åt ett läger.

Det här kortet illustrerar en trevlig sak med appen, nämligen att man med lite "fusk" kan få till nya kort  som egentligen inte ingår i kitet. Det ovan är bara två 3x4'' journalingkort som jag lagt bredvid varandra och skrivit ut. Om man tittar noga kan man se att de två ljusblå cirklarna i mitten inte har samma avstånd till varandra som resten av cirklarna, men jag tycker inte att det stör. 


Det här fillerkortet är en kombination av ett av de "last page card" som ingår i BHs kit och ett enfärgat, bägge utskrivna från appen. Den övre mönstrade delen och den vita fliken är från ett kort som egentligen hade text också, men den passade inte här. Jag skar bort texten och satte den avskurna biten på ett enfärgat blått kort. Jag stämplade en text och fäste en wood veneer för att få ett eget, anpassat filler kort. 

Så, det var allt från mig denna söndag i maj. Nu ska jag ut och njuta av vårvädret  -om jag inte fastnar vid pysselbordet.

~Emma



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar