onsdag 18. mai 2022

Foton som inte passar till fickorna och svåra färger

 Hej DT-Gunilla här, idag ska jag skära, stämpla och återbruka i den oväntade färgkombon: orange och blått. 

Jag håller på att göra färdigt albumet för 2017 där jag på många ställen bara satt in fotona.

Dagens utmaning: "Fotona passar inte fickorna" och hur ska jag matcha orange och blått som tar över från ett foto? 


Tre foton var i helt fel storlek (4X4) och hade text inlagt, så jag insåg att jag måste skära dessa mitt itu. Hur man lägger in text på foton kan du läsa om här: Blogginlägg om text på foton


För att det inte skulle se så rörigt ut så använde jag vit bakgrund på alla PL-kort och dekorerade med orange- och blåfärgade stjärnor/hjärtan i plast. Dessutom stämplade jag i orange och blått som nedan: 


Det fanns ingen plats för något titelkort så jag delade upp det på 2 ställen. "Vecka" stämplade jag med orange färg och sen hittade jag siffrorna "39" i blå färg (inte riktigt klarblå utan marinblå, men det är helt OK tycker jag).


Här stämplade jag datumen på veckan och sen de 3 destinationer jag besökt under veckan. Eftersom Sarpsborg inte fick plats i bredd lät jag de sista bokstäverna ligga lite osymmetriskt.


Jag stämplade med blå färg små skyltar tex ”Time to relax” och "Me time" som jag klippte ut och satte på några kuddar. 

Det var en vecka med mycket händelser så jag fick lägga till en flipup i vellum som innehöll text både på framsidan (på ett urgammalt cirkelformad papper)...


...och på baksidan av vellumet fick jag plats med mer text, tyvärr flyter skrivmaskinstexten ut när man skriver på vellum - förstår inte varför? 


Tack för titten och välkommen att följa oss på instagram @projectlifeinorge. 
Vill du se annat från mig är du välkommen in på @gunilla_pysslar.

DT-Gunilla




3 kommentarer:

  1. Så snyggt. och så mycket inspiration och lösningar. Jag gillar när man gör "mosaik" av fotona.

    SvarSlett
  2. Jeg er vild med dit layout. Det er lige min stil

    SvarSlett