søndag 5. juni 2022

Carta Bellas Believe in Magic med 30 år gamla foton från EuroDisneyland

Jag älskar Carta Bellas papper. Dels är de så fint tecknade och har så fina färger och dels för att de är tryckta på ett tjockt, lite strukturerat papper. De känns så fina att klappa på helt enkelt. :) 

Jag har fallit för deras nya kollektion som heter Believe in Magic som associerar till Disney. Eftersom jag 1992 var till EuroDisney (som det hette då) med min lillebror så var det bara att leta på fotona. De är lite blekta i färgen men det funkar ändå.  Bestämde mig för att göra albumet i storlek 9x12 men en del fickor är 10x12. 

Så här blev första sidan: 



Jag tog ett av 4x4" PL-korten och satte det på ett 6x4" papper som jag klippt ut från ett av 12s12 pappren. I den röda ramen använde jag supertunna klisterbokstäver från Nellie Snellan Design som heter Clippunch Alphabet. Det fick precis plats EuroDisney -92. Ibland har man tur. :) 



På fotot längs ned till vänster använde jag mitt nya alfabet i Disney-stil som jag köpt av en tjej på Facebook. Stansade ut och använde sedan min Xyron 150 för att sätta lim på baksidan. Det var pilligt nog så jag är glad att jag inte försökte använda limpenna. Men jag är jättenöjd med resultatet. 




Längst ned till höger använde jag en sticker på slottet och en remsa från nederdelen av pappret. Ni vet där de visar hur baksidan ser ut. Man kan använda allt. :)



På baksidan fortsätter det med foton från Main Street och slottet. 



Jag tog ett vanligt randigt PL-kort och satt på en puffysticker högst upp för att sedan berätta om Main Street. Detta har jag gjort på fler ställen.



Mitt på har jag satt fast en charm från en nyckelring köpt på Disneyland Paris (som parken heter nu för tiden) av en kompis. 



På den sista tiden för idag har jag använt randigt PL-kort och en puffysticker (som vanligt). Sedan lite foton och ett nytt 4x4" PL-kort på ett 6x4". 



Det jag har använt i det här albumet är som sagt kitet Believe in Magic. Har även använt stickersarket och puffystickers från den kollektionen. Andra saker är mina alfabetdies, wordstickers och enameldots. 




Ja det var lite inspiration till eventuella Disney-resor i sommar. Hoppas du har funnit något som du kan använda i ditt eget Project Life. Har du några favoritpapper när det gäller Disney?

Passar på att önska alla en glad sommar!!

//DT-Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar