onsdag 29. juni 2022

Student 2020 firande

Hej, DT-Gunilla här. 

En klar utmaning var att ha student-firande 2020 mitt under covid-tiden!  Jag löste det genom 2-timmarspass för några gäster åt gången enligt schema och olika catering.

Jag använde överblivna Maja Designpapper från inbjudningskorten jag gjort och satte som fillerkort .


På högra sidan hade jag ett insticksblad med en förstoring av min son (6X8-foto), det var ju trots allt han som var huvudpersonen.


Från ett av Maja Design-papprena klippte jag ut några studentmössor som dekoration, och för att det skulle synas bättre satte jag en häftkudde under, så att den poppade upp lite. Dokumentationen är utskriven från en laserprinter, direkt ut på vellum.


Fickorna längst upp var i storlek 4x4 men en av fickorna delade jag av med min Fuse tool, så att jag kunde ha ett 3x4 kort i ena delen och stoppa lite paljetter i den smalare delen.


Här lite närbild på de överblivna Maja-Design-pappren jag använt mig av, och en till utklippt studentmössa som poppar upp.


Innan min son slängde en kul tallrik han fick av sina klasskompisar så fotade jag av den. Alla i sonens klass fick en varsin tallrik, med en speciellt skriven text - min sons text var fantastiskt träffande och så rörande och kul att hans klasskompisar skrivit!


Som vanligt letade jag upp gamla dekorationer som jag satte dit, här en i gummi.


När man vänder insticks-bladet med det förstorade fotot, så finns ytterligare ett förstorat foto på baksidan också. Det blir så snyggt när övre delen av fotot är vitt och går ihop med det vita cardstocken - ser ut som ett enda foto.


På högra sidan är ett uppslag i en mindre storlek (9x12).


Lite färdigutskurna bakverk (dies) som  jag hittade i gömmorna, fick sin plats bredvid tårt-fotot. 


Älskar den teckning som sonen målade som liten, den fick en hedersplats.


Bakom ett av fotona har jag stoppat in mina anteckningar om hela schemat för alla gäster som kom vid olika tillfällen pga covid. Tror jag hade 7 sittningar. 


Tack för titten /DT-Gunilla

Välkommen in att följa oss på vår nya instagramsida @projectlifeinorden

(och följ mig gärna på  @gunilla_pysslar)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar