søndag 19. juni 2022

Midsommar

Hej!
DT-Marit här med ett somrigt inlägg. I Sverige firar vi midsommar fredagen vecka 25. För oss svenskar innebär detta mer firande än vår nationaldag 6 juni. Till skillnad från Norge där deras nationaldag 17 maj är en väldigt stor dag.

Men midsommar för oss svenskar är en heldag med sill, potatis, jordgubbar, grillning mm. Med 5 dagar kvar till midsommar så tänkte jag bjuda på ett uppslag från midsommar 2021.
Jag är väldigt svag för papper med trästruktur och på mitt uppslag så har jag använt olika papper från blocket White Wood från Simple and basic. Jag tyckte dessa papper passade bra tillsammans med trä från altangolvet och bordet. Jag har på första sidan använt två olika papper, men som hade lite samma färgskala.

Här är min första sida.


Bokstavstickersen jag använt har också trä-struktur och kommer från Simple Stories. De stora rymdes inte så jag blandade små och stora.


För att förstärka sommarkänslan och jordgubbarna så har jag färglagt en motivstämpel från Gummiapan. Jag har använt akvarellpapper och färglagt med distresser och sedan klippt ut motivet och satt ovanpå träpappret.


På sidan två så har jag fortsatt med papper från Simple Basic. Men jag har bytt jordgubbarna mot blommor och hjärtan. Dessa puffy-stickers kommer från Prima marketing och Fruit Paradise Collection.


På den här sidan valde jag lika papper som för min text. Lite "clean and simpel" med bara en blomma som enda dekoration. Men mina foton innehöll så mycket detaljer, så jag ville hålla PL-korten lite lugna.


Jag skrev en kort textrad på min skrivmaskin och stansade ut med en textrutor-dies, även den från Gummiapan. Ett tips för PL kan jag säga.



Så här blev dubbelsidan


Här är produkterna jag använt.


Blocket White Wood från Simple and basic. Jag köpte mitt hos Rozzans Scrapbooking.





Det var allt för den här gången. Önskar er alla en härlig midsommar och sommar.


/DT-Marit 

Följ mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar