onsdag 22. juni 2022

PL-sida av gamla morsdagskort från 40-talet

 Hej DT-Gunilla här,

När jag var hemma hos min mamma hittade jag en massa gamla morsdagskort som hon ville att jag skulle göra något av, så jag klippte (efter en viss tvekan) sönder dem och sen blev det en helsida i mitt PL-album. 


Tycker att brytningen av gammeldags blommor och tufft zebra-mönster blev kul!

Sen har jag stämplat en del, som här nedan "Life in Picture" och pyntat sparsamt - här har jag satt på en supergullig puffy stickers fågel.


Här är en till gullig fågel!


Eftersom korten är lite gulaktiga i färgen, så satte jag en kortbas i den färgen också. Här har jag stämplat igen direkt på "Real life looks like this".


Som vanligt måste jag sätta dit något stämplat på vellum någonstans.


Eftersom den här sidan var första veckan i juli, satte jag en genomskinlig försättssida framför sidan. Där satte jag på överblivna klistermärken som jag inte hittat någon plats till tidigare, eftersom de var så stora.


Eftersom det var  genomskinligt blad så såg man baksidan av klistermärket när man vände på det transparanta bladet,  så för att utnyttja den vita bakside-ytan så satte jag på lite stickers-bokstäver JULI. 



Tack för titten och följ oss på nya instagram-sidan: @projectlifeinorden

DT-Gunilla

(gunilla_pysslar på instagram)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar