søndag 26. juni 2022

Mer uppslag från EuroDisneyland


 Hej i sommarvärmen!

DT-Therese här. Idag tänkte jag visa ett par sidor till från mitt EuroDisney-album. De första uppslagen kan du läsa om här.

Den första sidan är foton från båtturen med hjulångaren Mark Twain. Det var en härlig upplevelse. Jag har använt en ficka där man får plats med både liggande och stående foton. 

Journalingkortet längst ned till höger kommer från Simple Stories (tror jag). Tyckte det passade in färgmässigt och jag satte en liten puffysticker på taben samt en Musse Pigg som dekoration.


Högst upp har jag satt ett 3x4" PL-kort från papperskollektionen. Till vänster har jag använt en röd och svart tag som legat i mina lådor i många år. Tror jag budat hem den och några till på Tradera någon gång för typ 100 år sedan. På den har jag satt en puffysticker och en word phrase. Eftersom jag inte har så jättemånga foton så har jag varit generös med PL-kort och enkla kort i fickorna med endast någon enkel dekoration för att få till lite fler fickor. 



Sida två handlar fortsatt om Frontierland. Har har jag satt några foton med utsikt från båtturen. Wow-stickersen kommer från Simple Stories. Jag har satt den på utsidan av fotofickan på grund av att jag inte vet var negativen är (ja det är taget med film!! :) ) och då vill jag inte "förstörs" fotot. 



Här får Pluto vara med på ett hörn. När jag tänker på Disney så är det ju främst Kalle, Musse, Långben och Pluto så det skulle vara konstigt för mig att ha ett Disney-album utan att ha med dessa karaktärer.  Jag limmade fast den gula randen på ett PL-kort och satte dit en word sticker. 



Även journalingkortet på den här sidan kommer från ett annat kit. Men jag stansade ut lite cirklar och satte dit längst ned så det blev enhetligt med resten av albumet. Och så klart word stickers och enameldots. 



Det var det jag hade att visa idag. Hoppas ni inte gått åt i värmeböljan som härjar just nu. Ta det lugnt och drick mycket vatten. 


Soliga hälsningar

DT-Therese


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar