søndag 27. november 2022

Lite försmak på tomtar och pysselträff

 Hej!

Idag är det min tur att blogga och jag tänkte bjuda på lite foton från förra årets slut av november och några julfoton. Eftersom jag gör en december daily blir det inte så mycket decemberfoton i årsalbumet men jag hade några kort kvar som inte fick plats i DD så då fick det bli en minificka/lomme med några foton. 

Jag har använt en 6x12 och en 4x12 (bortklippt från en 12x12) ficka. 




På vänster sida har jag ett collage av 6 stycken olika foton. Genom PicFrame har jag fått ihop dem till tå stycken 10x15 cm kort. De är tagna på en scrapträff hos Engströms Artstudio i Avesta. Eller inte hos dem för vi var i Folkets Park. Det bjöds på gott adventafika och sedan kom tomen och lade ned paket under granen. I mitt låg det ett gäng med chalks i fina färger. Tack tomten! 





I de två fickorna i mitten har jag använt pappret I´d rather be crafting från Echo Park. Det är ju olika scrapsaker på så jag tyckte det passade till fotona. Jag var lite rädd att det inte skulle passa med rosa till det röda på de andra fotona men eftersom det är lite rött på mönstret på pappret så tycker jag att det ser bra ut. 





Längst ned ett collage med lite wordstickers och puffystickers samt en bit papper längst ned där det ser ut som zickzack-sömn. 




På höger sida har jag ett kort på mig själv, taget kl 3 på natten när jag vaknade och kände att jag var sjuk. Mycket riktigt 38 graders feber och feberrosor på kinderna. Min mamma höll på att skratta ihjäl sig när jag skickade bilden dagen efter. :)




Jag har använt stickersbokstäver från Finnley och heter Alphabets & Words sticker sheet. Jag har också använt en liten svensk mening som jag tyvärr inte kommer ihåg var den kommer ifrån men det är ett 6x12" med många roliga meningar. 






Både 2020 och 2021 köpte jag julgransdekorationer till mina föräldrar som anspelade på Covid. Den första var med två tomtar som hade munskydd, handsprit och toalettpapper. 2021 hade det kommit vaccin så den tomten kom med stora sprutan. :)  En rolig påminnelse om pandemin som svepte över världen (och som inte är över än). 




Jag har strösslat lite med puffy stickers som jag fick "låna" av min mamma. Tack Modern för dessa. De finns på Dolllarstore för 10 kr arket. 





Det var vad jag hade att visa idag. Hoppas att ni har en trevlig och scrappig första advent!!

Hälsningar
DT-Therese





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar