onsdag 9. november 2022

Klar med 2021 - så undviker jag att känna mig stressad

Hej!
Häromdagen slutförde jag de sista sidorna för 2021 och vilken skön känsla det var när det var klart.
Jag gissar att jag inte är ensam om att ibland känna att man ligger efter.
Jag har verkligen försökt jobba bort den känslan och för mig underlättar det genom att jag tagit beslutet att allt inte behöver vara med.

Nu gör ju jag Project Life händelsebaserat men jag tänker att tankesättet funkar även om man gör vecka eller månad.
Är det viktigt för dig att varenda vecka är med?
För mig lättade pressen när jag bestämde mig för att det är ok att inte varje resa, utflykt, semester osv är med.

Något år saknas en resa, något år sommarsemester osv. Men det känns okej ändå. För jag är nöjd med de sidor jag gjort.

Jag har nu PL:at om allt jag vill för 2021. Det kan tänkas att jag kommer göra ett tillägg med några minnessidor om min pappa som gick bort hösten 2021. Men de tar jag när jag får lust och hinner. De är inget måste.

För 2022 så har jag skapat en startsida, det gjorde jag redan i julas. Men jag har redan nu tagit beslutet att inte ta med en skidresa vi gjorde i februari, men göra sommarsemestern.
Så 2022 kommer jag påbörja inom kort med att välja bilder osv. Massa kul arbete som väntar framöver.  

Men idag tänkte jag visa upp de sista sidorna för 2021. Ni som följt mig i bloggen vet att jag de sista gångerna bloggat med inspiration av Heidi Swapp. Jag har nu köpt fler stämplar och slutför därför 2021 på samma sätt.

De andra inläggen finns att läsa här.

Jag har använt vita albumblad som bas och stämplat med Distress Oxide. Jag har använt tre olika stämpelset från Heidi Swapp.


Många foton som skulle rymmas så här gjorde jag ett kollage av bilder. Borde stämplat bakgrunden först, men det glömde jag, så jag fick täcka med post-it lappar. Funkar ju det med.


Testade även att stämpla med Oxide på vellum. Det blev mindre lyckat. Det syntes så dåligt.
Learning by doing. :-)


Samma upplägg på den här sidan. Här har ännu ett stämpelset från Heide Swapp använts.


Matchade stämplar i tema och färg. Blommor och grönskan fick styra med lila och grönt. Visade sig även matcha parasollen.


Jag gillade de nya texterna från Heidi. Matchade mannens min när han fick Royal Straight Flush perfekt.


Det var allt för den här gången.
Hur ligger ni till i tid? Och känner ni stress och press över att inte vara ikapp?
Lämna gärna en kommentar.


/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorden eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar