onsdag 11. januar 2023

Nytt år och knappt påbörjat album

 Hej DT-Gunilla här, tänk vad ett år går fort!

När jag tittade i mitt 2022-årsalbum såg jag att jag bara förberett det lite - ni kommer se hur tomt det ser ut längre ned i inlägget! 

Däremot hade jag inledningen helt klar. 


Jag inledde med årstiderna, taget från ett och samma ställe på min hundpromenad vid 4 olika tidpunkter under året. 

Jag har här gjort en LO och stoppat i en stor 15X15-plastficka. Stämplade med Ali Edwards "Season"-stämplar på en smal remsa cardstock och satte in mellan fotona.


Här är en närbild på en så fin chip board också köpt någon gång från Ali Edwards "Season"-kit.


På andra sidan dokumenterade det bästa med varje årstid, skrivet med skrivmaskin på ett 6X4 - journalingkort från samma Ali Edwards-set.


Första veckan i januari 2022 ser ju onekligen tom ut, blev lite förvånad när jag upptäckte det!! Fast jag är glad att jag förberett så pass så att jag nu bara behöver ta fram min skrivmaskin och skriva och sen sätta på dekorationer - alltså det som är roligast! (För att komma ihåg får jag kolla min kalender och mina foton i kameran.)


Första veckan hände det väldigt mycket och jag hade mycket hundkort jag behövde sätta någonstans, så jag använde en special-plastficka som går att vika upp (köpt av någon på FB). 


Här var jag tydligen lite smart och har använt ett färdigt PL-kort med 1,2,3 - så det får representera 1-3 januari är nog min tanke (man glömmer hur man tänkte för precis 1 år sen). 


Tack för titten - nu kör vi! / DT-Gunilla

Välkommen in och följ teamets instagram: @projectlifeinorden 

och följ gärna mig också på  @gunilla_pysslar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar