søndag 1. januar 2023

December Daily - del 3 : årets sista dagar

 Gott Nytt År! 

Här kommer sista delen i mitt December Daily album (DT-Gunilla) där även Nyårsfirandet fick plats. 

MELLANDAGARNA

Jag dokumenterade alla hem vi besökt under december månad och anledningen till besöken. Dokumentationen hamnade i varsin ficka och de roliga husen är från förra årets "December Daily Kit" från Ali Edwards, vilka jag limmade på själva fickan (lommen).


Vi hann inte besöka min mamma förrän den 27 december och det blev följande uppslag och dokumentation i en ficka.

Vänstersidan:


Högersidan:


En stämpelutmaning i December Daily-prepp-kursen var att stämpla egen text med bokstäver. Det tog sin tid men blev riktigt bra. Jag har också klippt ut några pratbubblor som vi fick digitalt och som jag skrivit ut på min mans jobb. Om man sätter på några kuddar bakom, ger det extra dimension:



NYÅRSAFTON

Vi firar alltid med grannen och mina systrar där vi hjälps åt med matlagningen.

Vänstersidan:

Dukning


Högersidan:

Här tog jag småbilder på maträtterna, kul att kolla tillbaks på varje år. 


Placeringskorten (med respektive initialer) från dukningen hamnade i mitt album på nästa sida.Bakom varje kort, finns en bild på personen. 


Varvar gärna med förstoringar av foton (6X8):


Aktiviteter blev ett collage med småfoton och återbruk av gammalt material och överblivna stämplingar:


SAMMANFATTNING AV ÅRET

Jag avslutar alltid med en sammanfattning av året. Inledde med ett genomskinligt blad först:


Här tog jag ett litet 2x2 foto per månad och en kort dokumentation.
Här använde jag 2 sidor från denna 6X8-plastficka.




Titta gärna in på instagram @projectlifeinorden och gärna på mitt: @gunilla_pysslar

Gott Nytt År från teamet och DT-Gunilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar