søndag 29. januar 2023

Startsida 2023 del 2

Hej!
DT Marit här. I mitt förra inlägg 8 januari så visade jag upp början på min startsida för 2023. Ni kan se det inlägget och tips på tekniken jag använde här - Startsida 2023

Idag tänkte jag visa upp fortsättningen på den sidan. Jag ville på min startsida få med saker jag hoppades få göra under 2023, saker som symboliserar mig. Jag testade också en för mig ny teknik med 3D-embossingen och ville att den skulle komma igen på flera ställen på min sida. Embossingfoldern är från Sizzix och jag bara älskar den.

Så här blev mittenraden när den blev klar, samt nedersta raden.


Jag ville att färgerna skulle skifta över sidan. Från mörkblått till ljusblått, som till mittenfickorna går över till grönt.  


Eftersom jag gillar havet och det marina livet så fick det bli ett kort om detta. Stämplar och dies är från Gummiapan. Det blå fick här övergå i lite grå-rosa på kortets nedre del.


På kortet längst ner till vänster så fick citronerna stå i centrum. Jag hade redan på kortet ovan med flip-flop börjat gå över lite från grönt till gult och fyllde nu på med mer gult.
Jag älskar citroner i alla dess sammanhang. Dels vistas vi ofta kring medelhavet på sommaren, och jag gör alltid citronsaft till semestern. 
Citronerna är en stämpel från Gummiapan, likaså texten Squeeze the day. Jag har färglagt citronerna med distresser och sedan klippt ut dem. För att dämpa det gälla gula tog jag lite svart distress ink kanterna och sedan lite grå Pumic stone ovanpå.
Murgrönan upp i hörnet är en die från Gummiapan som jag har färgat in med distresser.
Stämplade slutligen med två stämplar från Heidi Swapp. Lemonade samt "The happiest people..."


På kortet längst ner till höger så fick vår kära husbil vara med. Här går färgerna över mer till grå-rosa.
Husbilen, murgrönan samt monstera-bladen är alla dies från Gummiapan.
För att knyta ihop sidan med 3D-embossingen fick det här bli en kant längst ner, likt kortet med skidorna.
Stämpeln Adventure och Optimist är från Heidi Swapp.


Så här blev min sida som helhet. 3D-embossingen återkommer på flera ställen på sidan, men färgerna skiftar. En lite annorlunda startsida kanske, men så kul att göra. Nästa som att göra små enkla kort med olika tema.


Nedan ser ni några av mina tidigare startsidor. Väldigt olika utseende och tekniker.

2018


2019


2021


2022

Det var allt för den här gången. Hoppas jag kunnat inspirara lite kring hur ni kan använda 3D-embossing, samt dies och distresser.
Hur ser dina startsidor ut? Kommentera gärna på Facebook med en bild.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar