søndag 26. mars 2023

Att skapa efter planen

Hej!
DT- Marit här, idag med lite vinterbilder från Österrike.
För några veckor sedan bloggade jag om att Att planera när kreativiteten är på topp. Jag hade då planerat mina PL-sidor medan jag var iväg på resa.
Idag tänkte jag visa upp lite av resultatet och startsidan på min resa. I min plan hade jag med att jag ville använda Heidi Swapps stämplar i mitt titelkort och så blev det också.
Så här blev resultatet. I stora drag så blev det som jag planerat.


Jag har använt Heidi Swapps alfabet och julstämplar där det både fanns lift och skidåkare. Jag bara älskar dem. Bokstäverna är stämplade med Tim Holtz Ditress Oxide. Vilka ser ni nedan.
Jag har sedan kombinerat med Gummiapans bergsstämpel. 
Jag blev nöjd med mitt titelkort men tyckte det skiljde sig mycket från sidan i övrigt när jag var klar. Så jag försökte knyta ihop det med små vimplar i samma glittrande card stock som jag sidan använt på mina foton.


Stämplar och oxider som jag använt till mitt titelkort. Honey & Spice Alpha och Alpine village från Heidi Swapp. Berget kommer från Gummiapan


Som PL-kort har jag använt papper från pappersblocket Ink Drops - Ocean 6*6 från Craft Consortium. Jag skrev min text på vita albumblad men försökte fatta mig kort så att så mycket som möjligt av det fina pappret skulle synas. Jag satte sedan några matchande enamel dots.


Eftersom jag höll min text kort så kompletterade jag med korta notiser på mina foton. På en pysselträff jag var på så hittade jag dessa glittrande card stock som butiken Scrap & Hjälp säljer. Matchade pappren från blocket perfekt. En blev en dubbel vimpel med lite mörkare bakom.


Den andra enkel och lite bredare med mer text.


Här ser ni blocket och de fina lätt glittriga cardstocken jag använt. Bägge inköpta hos Scrap & Hjälp


Det var allt för den här gången. Tack för ni läste.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar