onsdag 22. mars 2023

Att utmana sig själv

När det kommer till Project Life har väl alla någonting som vi inte är så förtjusta i, och därför undviker. Eftersom jag är så färg-orienterad, så handlar det som jag oftast undviker i mitt skapande om just färger. Jag ska erkänna att jag inte alls gillar rosa, och gult tycker jag är en svår färg, så de två i kombination brukar jag aldrig ens överväga att låta ta plats i mitt album. 

Men, så var det det där med färg-orienterad igen, nu att jag brukar välja kort utefter en eller ett par av fotografiernas färger. Denna månad hade jag ett foto med just precis rosa och gult, som jag ändå gärna hade velat dokumentera. I vanliga fall hade jag nog valt bort det fotot och inte tagit med det, men denna gång tänkte jag att jag skulle utmana mig själv lite, och faktiskt utgå i från just rosa och gult.

Det tog ganska lång tid att välja kort-kit, jag prövade Clementine, Everyday, Prismatic och några till, men till slut föll valet på Aqua (något kort kan vara Strawberry. Jag är annars ganska bra på att känna igen vilka kort som tillhör vilket kit, men just dessa två blandar jag alltid ihop.).


Eftersom jag var under tidspress för att hinna med denna sida till detta blogginlägg, så blev det inte så mycket klippa-och-klistra eller dekorering. Det enda kort som är klippt-och-klistrat är längst ned till höger, där jag satte ett 3*4'' fillerkort  på ett 4*6'' journalingkort och hade ett foto överst. Titelkortet har bokstäver och en rund stickers på 3D-kuddar, och ett par enamel dots, samt en liten puffy stickers i form av ett hjärta. Jag har låtit den runda formen och hjärtan återkomma på flera ställen på sidan. 

Jag fick ett par örhängen av maken, så jag letade rätt på ett produktfoto av dessa, skrev ut och stansade ut fotot med cirkelstans. Jag har stämplat med svart på ett par ställen. Annars när trycket inte blir perfekt brukar jag fylla i det med en svart penna, men denna gång lät jag det vara inte perfekt.


Jag är inte så förtjust i slutresultatet. Kanske är det för att jag inte gillar färgskalan, men jag tycker inte jag fick ihop det bra rent designmässigt heller. Men, ibland är det skönt att inte göra "samma, lika" i albumet hela tiden, och oavsett så har jag dokumenterat min februari månad. Det är ändå det viktigaste, inte att det blir perfekt. 

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar