onsdag 10. mai 2023

Före och Efter i mitt PL-album

 Hej DT-Gunilla här,

Jag är fascinerad av FÖRE och EFTER och tänkte visa upp det idag....

Jag ligger rejält efter med mina album, tiden finns inte just nu - men som tur var har jag redan satt in fotona i PL-albumet och kan dekorera och skriva när jag får tid.

För ett tag sen tog jag mig den tiden och det här är från januari 2022 när jag hade massor av bilder på min hund att dokumentera. 

Så här såg det ut FÖRE:

En väldigt speciell plastficka som jag köpt på Loppis, där man viker upp den så här:


Så här såg det ut EFTER:

Det är vecka 1 2022, så jag började med ett grönt titelkort i absolut enklaste formen, hade inte tid att dekorera något. Det är gummi-bokstäver jag klistrat på. 

Dekor: Överblivna kork-stickers och washi-tejp. Jag lät fickan med vår hund vara tom genom att limma på fotot på en genomskinlig plastbit (typ OH-blad), eftersom fotot hade helt fel storlek för fickan.


Vi viker upp den speciella fickan...

FÖRE:

Jag hade förra året valt ut lite PL-kort och satt in fotona, så nu var det bara att skriva och dekorera.



EFTER:

Jag skrev in på skrivmaskin på PL-korten och fortsatte dekorera med kork-stickers.


FÖRE:

Hela högersidan såg ut så här, och man kan se att uppe till höger är fotot i fel storlek, så jag bestämde att fylla det med bling-bling och använda min fuse tool för att göra en "söm". 


EFTER:

Hela högersidan blev så här, dvs väldigt enkel.



EFTER:

När man fäller ihop den utvikbara delen, så ser det ut så här, det matchade riktigt bra med korkstickers och guld/brunt (för att matcha vår hund). 


Det var allt från mig! DT-Gunilla

Följ oss gärna på instagram @projectlifeinorden

och följ gärna mitt konto
@gunilla_pysslar







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar