onsdag 17. mai 2023

Svart, vitt och lite färg

Tänk att det redan är mitten på maj, och att det är näst intill sommar, i alla fall här i Värmland där jag bor. Innan värmen kom så gjorde jag detta uppslag, det är april månad, plus att jag dokumenterat vad jag läser, tittar på och lyssnar på just nu. 

Jag ville ha enkla sidor med mycket svart och vitt, så jag valde Click Edition. Jag har dekorerat med stämplar, etiketter och enamel dots. 

Jag brukar försöka ordna så att den sista plastfickan på högersidan är en Design A, jag tycker det blir enklare att planera sidorna då, eller i alla fall att den är 12*12'', så att inte kort och foton skymtar igenom när man vänder tills nästa månad. Det blir enklare att både planera och välja kort-kit om man gör så (i alla fall om man vill att respektive kort-kit ska matcha). Men, denna gång valde jag att avsluta med en 9*12''. Vi får se hur det blir sedan när jag ska dokumentera maj månad.

Jag hittade inga bokstäver jag ville använda, så jag skar ut "april", "right now" och "playlist" med min Cameo ur vit cardstock. Jag använde ett teckensnitt som liknade skrivstilen på fillerkortet "Oh, hello today" (bakom detta sitter det förresten dold journaling. Jag har helt enkelt stuckit ned ett 4*6''-kort mellan de två kort som syns i fickan.). Det var lite besvärligt att skära ut så tunna bokstäver, och på några ställen gick det av så att jag fick limma ihop.

Dessa ord färgade jag sedan in med Distress Oxide i färger som matchar de få färger jag har på korten (ljusblått och ljusgult). Jag ritade också konturerna på bokstäverna med en tunn, svart penna.

Ursprungligen tänkte jag att det skulle stå "currently", men det blev lite för smått och bokstäverna för tunna, så jag använde "right now" istället.

När jag hade färgat in orden så limmade jag fast jag dem där jag ville ha dem. Till titelkortet satte jag "april" på en etikett, som jag sedan fäste med 3D-kudddar. Titelkortet dekorerades även med en ordstickers, ett par etiketter, ena med stämpel och enamel dot, samt ett plasthjärta.


Det var allt för mig denna gång. Nu ska jag ut och njuta av försommaren. 

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar