søndag 7. mai 2023

Med menyer som inspiration

Hej!
DT-Marit här och jag fortsätter med lite sidor från Alperna i år. Jag lovar att ni snart ska få slippa snö och vinter.
I februari bloggade jag om att Att planera när kreativiteten är på topp där jag beskrev hur jag under min skidsemester planerade hur jag skulle skapa mina sidor.
Något som gav mig inspiration var just menyer på de restauranger vi åt på och på dagens sida så har jag hittat inspiration från två olika menyer i skidbackarna.

Så här blev min sida.


Just det här PL-kortet är en bild från en framsida på en meny från Wenger Alm i Dorfgastein. Menyn fanns även digitalt så jag sparade ner bilden och printade ut i passande storlek. Skrev dit namn på restaurangen och platsen med skrivmaskin. Jag tyckte det blev ett kul inslag på min sida.


I övrigt så har jag jobbat mycket med vita albumblad, stämplar, distresser, och dies.
Vantarna är från Gummiapan och Holiday från Heidi Swapp.
Jag har bara använt en ditressfärg och det är Iced Spruce. En av mina absoluta favoritfärger. Den funkar till allt.


En dag när det snöade mycket och var dåligt sikt tillbringade vi lång tid på en annan restaurang.
Deras meny såg ut så här. Här fick jag genast tankar om att göra ett randigt PL-kort och stämpla med berget.


Så här blev resultatet. Bergstämplen är från Gummiapan och texten från Heidi Swapp.



Jag gjorde kortet genom att fästa post-it-lappar på mitt vita papper. Satte så jag fick ca 1 cm breda fält och färgade in med Iced Spruce.


För att få med dag så har jag använt en tejp från Panduro. Den innehåller veckans alla dagar samt några andra texter. Jag stansade ut med en die från Gummiapan för att få den lite mer "arbetad".



På min motsatta sida så har jag fortsatt med stämplar, dies och distresser. Här fick det bli granarna på fotona som fick stå i fokus.


Granarna är stämplar från Laser Design. Färgen är även här Iced Spruce. Här har jag kombinerat stämplar med text på skrivmaskinen och slutligen färgat in kanterna med samma distress.


Ett fillercard med olika stämplar från Heidi Swapp. Här har jag blandat Iced Spruce och Pumic stone.
Vantarna är från Gummiapan, samma set som ovan, det innehåller två par olika vantar.


Det blev även några granar på sista PL-kortet. Textstämpel från Heidi Swapp.




Det var allt för den här gången. Tack för ni läste.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar