tirsdag 22. april 2014

Min arbeidsmetode

i mitt siste innlegg som gjestedesigner her på bloggen tenkte jeg å fortelle litt om hvordan jeg jobber når jeg lager PL-sider. 

Her har jeg ei lomme i design F. Jeg har plukket ut bildene jeg vil bruke, og prøver forskjellige oppsett og ser hva som passer. Jeg er veldig glad i å spre bildene litt utover, så det er det jeg ender opp på også her. 
 Deretter velger jeg kort som jeg syns passer til fargene, her har jeg gått for duse brun (craft)- og blåtoner. De brune kortene er fra KaiserCrafts snapshot-sett, mens de blå kortene kommer fra både Babyedition for Him og fra restepapirbunken min :)

Her har jeg funnet fram rub-ons som passet til bildene. Valget falt på et par små som bare gir små detaljeffekter på kort i litt nøytrale farger. På denne siden brukte jeg Melissa Frances' vintage baby boy.

Her er siden helt ferdig, med fotavtrykk av lillebror, Studio Calico-stempel og tittel.


Jeg er veldig lite flink til å variere retning på bildene mine når jeg knipser, noe som resulterer i at jeg i veldig mange tilfeller kun har stående eller liggende bilder fra samme situasjon, og dermed begrenser utvalget av hvilke lommer jeg kan bruke. Jeg er veldig glad i de lommene som har ei 4x6-lomme og resten 3x4 (enten stående eller liggende), men siden jeg ikke har så veldig mange av hver av disse lommene, måtte jeg finne en annen løsning på utfordringen. 

Min løsning er å fordele bildene utover to sider, slik som jeg har gjort her. Jeg har brukt design D og F, og mikset bildene litt om hverandre slik at jeg dermed får brukt alle bildene jeg hadde tenkt, selv om de ikke passet til den opprinnelige planen. 

Hvis jeg har plass, bruker jeg gjerne samme bilde i lite format på den ene siden og i stort format på den andre siden også, slik som jeg har gjort på disse sidene.



velger plassering av bildene

Her har jeg et utklippsark, hvor jeg har klippet ut et lite banner med tekst på. Arket er en freebie funnet på Pinterest :) 

Jeg har alltid ei kladdebok i umiddelbar nærhet som jeg kladder ned det jeg skal skrive inn på journaling-kortet. Jobber med å legge vekk litt av perfeksjonismen, men jeg liker å vite hva jeg skal skrive før jeg skriver det ned på kortet med penn.

details ;)
Jeg har brukt kort fra mange forskjellige serier på disse to sidene, hovedsakelig Honey, Seafoam (kjøpt digitalt og printa ut), Jade, Baby edition for Him, og Studio Calico

Dette er siste innlegget fra meg som gjestedesigner, så da gjenstår det bare å takke for meg. Det har vært kjempegøy å få være med å inspirere, og jeg gleder meg til å følge bloggen videre med all den inspirasjon den gir :)

Klem fra Lene

2 kommentarer:

  1. Å jeg må få lov å takke for at du ville være Gjestedesigner her hos oss, tusen takk for inspirasjon og en flott konkurranse. ♥

    SvarSlett
  2. Wow! Det er så moro å se alle disse kreative løsningene! For en Newbie som meg så er det så inspirerende og hjelpsomt!
    Tusen takk, Lene, for masse gode løsninger. Og tusen takk til dere flotte damene her på PL-Norge som gjør det så gøy og lett for oss nykommerene. Moro moro!
    Gleder meg til fortsettelsen!
    Klem fra Kreatyra! :)

    SvarSlett