tirsdag 8. september 2015

Fra søppel til Pl

Hei. I dag er det gjenbruk som er mitt tema. Jeg har laget to sider til min uke-for-uke 2015 album. Denne gangen har jeg ikke brukt ett eneste Pl-kort. Alle korta er hjemmelaget av søppel. Det vil si, laget av emballasjen til alt vi kjøper av pynt og stasj. Det er jo alltid kartong/papp bak blomster, sommerfugler, figurer... You name it.

En annen ting jeg samler på er tagger fra klær. Det er så mye fint der ute, og da spesielt på barneklær:-) Så hvorfor kaste noe som er så fint, og som noen faktisk har brukt tid på å designe?



Side 1
Dette er bilder fra uke 03-2015. Det er vinter, men det var sol, kaldt og fint ute, så jeg pyntet litt vårlig. men stempla forteller veldig klart at det er vinter ute:-)

Jeg svertet rund alle korta. for å ta vekk den harde hvite kanten som kommer fram når du deler av emballasjen.

Likte veldig godt hjertet som er punchet ut i sølvteip.


Jeg har også tatt frem igjen noen av mine lite brukte puncher i fra scrappe-skattekista mi. Så lite brukt at jeg etter ukens opprydding og omorganisering, vurderte og kaste noe av det. Eller ihvertfall gi de bort. Men jeg utfordret meg selv og fikk ganske riktig brukt noen av de:-) I tillegg har jeg brukt litt blomster, bling, gullramme, washitape og sølvtape, Stempel, og selvfølgelig min Dymo:-)

Side 2
Her har jeg brukt en tagg fra buksen som guttungen har på seg. Til pl- kortet har jeg brukt papir fra Joy, og en transparent emballasje som det har hvert blomster på en gang i tiden .




det var veldig gøy å leke seg med brukt emballasje. Blir nok ikke siste gangen dette:-) Ett lite tips er forøvrig og lage alle korta, så sant som det er mulig, i 10*15cm. Så kan man eventuelt dele de i mindre når man ser hva man trenger.

Vil også minne alle på vår pågående utfordring, med inspirasjons bilde. Det er kjempegøy å delta på utfordringer, og det verste som kan skje er at du VINNER:-) Og det er jo ikke noe galt i det;-) Så bli inspirert av bildet.-) Håper jeg får se ditt bidrag hos oss:-)
Inspirasjonsbilde.
Håper dere fikk litt inspirasjon fra meg i dag:-) 
Til vi sees igjen. Ta vare på deg og dine. Klem DT-Elisabeth.H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar