fredag 25. september 2015

Nå er jeg i gang!


Hei!

Her kommer mitt første innlegg som nybegynner DT, det er så spennende, og litt skummelt også. Som jeg skrev i presentasjonen av meg selv SE HER, har jeg gått til innkjøp av flere produkter for å begynne med PL men lengre har jeg ikke kommet. Så jeg syns jeg kan understreke nybegynner hehe.


Syns det er veldig kjekt at vi kan komme i gang sammen, da blir det nok ikke så skummelt  syns jeg. Men hva betyr å være en ny begynner? godt spørsmål! og den har Linda svart på veldig bra HER.


Jeg har nå selv om det ikke var akkurat Project Life, holdt på med både kortlaging og scrapping i flere år. Og til dere som nå skal begynne sammen med meg på PL vil jeg si at: det viktigste er å ha det gøy! det er ikke viktig hvis sidemannen har en finere pynt enn deg, det er ikke det dette handler om. Og husk at ingenting er feil, ikke når det handler om kreativitet. Da jeg begynte å scrappe følte jeg at mine sider ikke var så fine som alle de andre sine, men når jeg ser smilet til dattera mi på 11 år når hun sitter og ser på albumene jeg har lagt av henne. Forstår jeg at det viktigste er ikke pynten men hva bildene forteller oss og ikke minst glede av å kunne huske momentene mange år etterpå.

Jeg er litt mer "clean and simple" så er veldig glad for at PL ikke er så "pyntete" med blomster og sånn. Ikke misforstå meg, det er veldig fint, men det er ikke helt meg.

Vel, som jeg sa mange produkter ble kjøpt. Nå vil jeg vise dere hva som jeg har kjøpt.

Disse kortene måtte jeg absolutt ha, fordi jeg liker å skrive tekst som forteller historien bak bildene, så disse var en MÅ ha for meg. Ja både med linjer og uten så klart hehe .

Men da så jeg denne....

(bilde er lånt fra nettet) 

og de som kjenner meg vet at jeg har dilla på dies, og da jeg så at det også gikk an å kjøpe dies til PL, kunne ikke vente med å ha den. Så nå er spørsmål....var det nødvendig med alle disse blanke kortene? tja....sparer tid iallfall. 



 Også kommer alle disse klistermerker, både figurer og tall, og ikke glem "barten" for den er helt inn, så den (øverst til venstre) ble kjøpt bare for barten :)


Mannen min og jeg har 4 jenter, så selvfølgelig måtte jeg ha disse herlige kort om både jul, familie, baby, jenter og sikkert litt mer er der også. 


Den dagen jeg ble introdusert til PL var på en treff i Haugesund, og det var DT-Linola som har så klart ansvaret for at jeg brukte så mye penger den dagen hehe :) 
Vant også en utfordring på selve treffet, og fikk mange fine kort til samlingen min (øverst til høyre). 
Nå som pynten er flatt måtte så klart kjøpe litt mer, fordi det tar nok veldig mye tid å lage noen diecuts av diesene jeg allerede har...dere vet....jeg bare MÅTTE ha disse også. 



Denne pakke her, har utrolig mange kort inne, hvorfor jeg kjøpte akkurat den....vel det spørsmål stiller jeg meg også i dag fordi jeg kan ikke huske en god forklaring på disse "litt kjedelige" kort :) 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mens jeg var på treff ble jeg med på en utfordring og lagde min første side ! .....og eneste så lenge. 


Brukte ikke bilder med en avis annonse jeg hadde spart fra eldste jenta min. 

Lommer jeg har brukt passer til en 6 x 8 album. 


Har brukt enkle hvite korter. Har ikke hatt mye pynt, fordi jeg vil at annonsen skal komme fram. 

På bakside av kortene har jeg ikke hatt noe enda. 

Har valgt å bruke selve tittel fra avisen "lesernes", som jeg delte i to. "Blinkskudd" er rubons.

 De små gule sirkler er laget med visken fra en blyant.

 Har brukt en av mine favoritter punch "label" til å lime dato denne ble publisert i avisen.
Som du ser har jeg ikke hatt så mye pynt på disse kortene, bare et par av klistemerkene. Mange ganger har det stoppet for meg, rett og slett fordi jeg ikke har "fremkalt bilder", men på denne siden her brukte jeg noe fra avisen som jeg har spart, i som ellers hadde gått i glemmeboka. Tror at mange ganger jeg gjør det vanskelig enn det er :) hehe


Hva syns du ?  

Ble du litt inspirert til å lage din første side med PL ?

Skriv gjerne kommentar om hva du vil jeg skal ta for meg som nybegynner neste gang, alltid kjekt med tilbakemeldinger, og herlig å kunne skrive om noe dere vil lese om! 

Ha en riktig fin dag! 


Graciela 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar