tirsdag 15. september 2015

Nybegynner?

Jeg skal om noen uker ha ett kurs i Project Life, og har jobbet litt med noen sider som jeg tenkte vi skulle bruke som "mal" under dette kurset ...

Det fikk meg til å tenke, hva vil det si å være en nybegynner? Når kan man si at man er kommet til neste steg? Og hva er neste steg? #r man erfaren? Viderekommende? Utlært?

Kan man egentlig sette en slik lapp på seg selv, og andre?

Jeg tror egentlig ikke det, for dette er jo en evigvarende prosess, med å lære nye ting, prøve og feile, heldigvis ... Tenk så kjedelig det hadde vært å være utlært i noe vi elsker å holde på med, hadde man mistet inspirasjonen da, om vi var utlært? Kanskje hadde albumene våre blitt kun en del av husmorpliktene våre? I dag må jeg huske å vanne plantene, vaske gulvet, ringe legen etter en resept og scrappe de sidene?! GRØSS!! Det håper jeg aldri skjer ...

Jeg har scrappet i over 11 år nå, og lærer nye ting hele tiden. Både av de som er erfarne, men også helt ferske, for de ferske ser ofte ting på en annen måte en de som har holdt på lenge ...

Nå snakker jeg meg langt utpå vidda, ;)
Hva er en nybegynner?
Hvis jeg ser på ordet, det er en som er ny, som ikke helt har begynt enda, som ikke helt vet hva man skal gjøre, og jeg har tenkt at de kanskje ikke pynter så mye enda?
For jeg har i perioder pyntet myyye på mine PL-sider, men jeg har i det siste pyntet mindre og mindre...

Hvorfor?
Jo, fordi PL er for meg sjansen til å få bilder i album, bilder som ikke har en vanlig scrappealbums rett, bilder som er for mye rot på, for uklare eller bare litt blæh å scrappe, men som jeg elsker de bildene ... For det viser familien min i hverdagene, for hos oss er det hverdagene det er flest av ;)
Og bildene fortjener å bli vist fram, komme i album så ungene kan se hverdagene våre når de blir eldre....
Og det er der jeg er nå, hovedfokuset er bildene mine... De rare, uklare bildene mine...
Så jeg pynter veeeldig lite, liker å bruke kort med farger og mønster så "slipper" jeg å pynte mer ;)

Er jeg da gått fra viderekommende til nybegynner igjen eller nei, jeg tror ikke det, men igjen kanskje det blir feil å si at jeg er viderekommende i utgangspunktet?

Her ser dere sidene vi skal se på på kurset mitt; helt enkle, med noen få tekststempel og masse paljetter, lommen med paljetter er lukket med fusetool :D


Er du nybegynner? ;)

2 kommentarer:

  1. Ditt innlegg er utrolig humoristisk skrevet, sitter her med smilet på lur, men syns du tar opp Nybegynner med alle tanker en kan ha om dette. Du er en av de som kan dette, og selvfølgelig på din måte, for uttrykkene preges av den personen som lager PL albumer, like mye som bildene.
    Sier som Becky Higgins sa på Norgeskurset sitt: Tenk på å vise folk som kommer etter en om hvordan livet var når vi levde. Situasjoner vi er i, rotet på badet, ungen med nugatti i hele fjeset osv osv.. Det er livet folkens - tror ikke de bryr seg såååå mye om alt stæsj som vi ønsker å pynte med. Det kan vi gjøre for vår egen del.
    Som BH sa: Gjør det raskt - enkelt -så er du ferdig!
    Takk for kjempeflott innlegg Linda,

    SvarSlett
  2. Så godt skrevet Linda. Ikkje bare det, men dette kan jo omsettes til mangt annet også, ikkje bare scrappbook.

    SvarSlett