mandag 28. oktober 2019

Temauger: Fuse Tool

Hvordan jeg bruger Fuse Tool når jeg laver Project Life.

Nogen gange vil jeg i mit PL gerne have lidt mere dimension og bevægelse. Her er det oplagt at bruge fuse Tool. Det er et redskab der giver flere muligheder for at arbejde med lommerne og selv skabe dimension. 



Når jeg laver pynt selv, dvs. ting hvor jeg kan lave en"lomme" med indhold, så bruger jeg almindelige plastlommer. Selvfølgelig kan man også sagtens bruge PL-lommerne til det samme, men plastlommerne er billigere. Med lidt tålmodighed så virker det fint. Fuse Tool skal være varmet rigeligt op - i mindst 10 min, og gerne længere. Og så skal jeg ihvertfald bruge den langsomt på palstikken for at være sikker på den lukker ordentligt. 
Jeg bruger selvfølgelig PL-lommerne, når der skal bevægeligt indhold i selve lommerne og hvis jeg vil ændre i lommernes størrelse eller placering.



 Her har jeg lavet noget pynt til en PL side - hvor jeg har klippet formen ud i en plastlomme, lukket alle åbne sider - bortset fra et - puttet palietter i og herefter lukket det sidste hul. Efterfølgende har jeg pyntet selve lommen som så efter følgende er sat uden på en PLside.



Jeg bruger også Fuse Tool'en til at putte palietter eller andet pynt i selve lommerne for at give noget spil og bevægelse på siden. Her har jeg valgt at man skal kunne se palietterne på begge sider, men man kan jo også tilføje papir i lommen og så først tilføje palietter til sidst og lukke lommen når begge sider er færdigt. Dog er det en god i de at være opmærksom på hvor tyg lommen bliver, da hullet som skal lukkes med Fuse Tool kan skabe problemer hvis det er alt for åbent. Jo mere indhold i lommen jo mere åben hul jo sværere kan det være for Fuse Tool at lukke hulet. Men det er værd at lege med.



Udover disse to typer projekter med Fuse Tool, kan den jo sagtens også bruges til andet. Feks. Shaker kort, bog mærke mm. Alt efter hvad du vil have, hvor der er ting inden i der bevæger sig. 

Tak fordi du læser med/
DT-Malene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar