torsdag 12. desember 2019

Lucka 12 - Tropisk julstämning

Då har det blivit dags för mig, DT-Marit, att öppna en lucka, nummer 12.
De senaste dagarna så har vi sett mycket December Daily. Men idag blir det en lite annorlunda lucka.Till skillnad från mina DT-kollegor så bjuder jag på lite tropisk julstämning.

För att slippa all julstress bokade vi en sista-minuten-resa till Thailand. Långt bort från snö och kyla och omgivna av palmer och vackra stränder firade vi jul. 
Så adventskalendern blev en riktig utmaning för mig. Hur skapar jag julstämning av mina semesterbilder?

Som tur är älskar ju Thailändarna ljusslingor och dekorationer av alla de slag. Så här blev min julinspirerade sida från Thailand.


Jag har använt mig av tre papper från MajaDesign. Jag har kombinerat två mönstrade baksidor från kollektionen Christmas Season, (papperna heter Holiday och Ephemera) med ett enfärgat från Monochromes (Shades of Christmas - White) som matchade i färgerna.
Med en paket-die från Gummiapan stansade jag ut de små paketen i samma papper som jag använt på mitt filler card.
På mitt fillercard stämplade jag först julkulorna på det blå-vita kortet och sedan igen på det röda och klippte ut bara själva kulan.
Jag lät den lilla remsan längst ner på pappret vara kvar. Jag lärde mig av min DT-kollega Kada för några veckor sedan att den visst kallas brandingstrip. Tyckte texten Merry Christmas var så fin att ha med här.


Det var allt för idag. 
Glöm nu inte att kommentera för att vara med i utlottningen av veckans priser. Och sen har vi ett större pris att lotta ut om du tillverkar ett eget PL-kort eller sida med tema jul/vinter. Se nedan - utlottning 2.

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig marit_pysslar

Utlottning 1 - vinst varje vecka
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - lördag och du har fram till kl 22:00 på lördagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Luckorna presenteras här i bloggen, på Facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige och Danmark samt på Instagram.
Du väljer själv vart du vill kommentera, men max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Men vi har ett pris till att dela ut :-)
Förutom veckovinsterna lottar vi ut en vinst till. 
Vinnare kommer att dras i början av januari.
Så vad måste du göra för att vinna detta priset?
Skapa ett titelkort, eller en PL-sida med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkänner inte digitala bidrag.
Läs våra regler här.


Her er vinstene för denne veckan:














9 kommentarer:

  1. Så flotte bilder og detaljer :) Så veldig deilig ut altså :)

    SvarSlett
  2. Får så lyst til å dra tilbake til Thailand når jeg ser på disse bildene. Veldig fin og koselig pl side ��

    SvarSlett
  3. Looks like a wonderful place to celebrate xmas. Lovely page. HUgz

    SvarSlett
  4. Jeg synes det er tøft gjort å dra til syden i jula :) Flott at du har laget en side fra dette minnet!

    SvarSlett
  5. Det ble en kjempe fin juleside, så herlig ut å feire jul i varme strøk :-)

    SvarSlett
  6. Er vild med dine hjemmelavede kort.

    SvarSlett
  7. Jag tycker att dina sidor har en riktigt julstämning trots att du befinner dig i Thailand. Toppenfint.

    SvarSlett
  8. Julestemning kan man få overalt :)

    SvarSlett
  9. Bra tips att stämpla pumlorna, det ska jag anamma :-)

    SvarSlett