lørdag 7. desember 2019

Lucka 7-December Daily-förberedelser


I dag ska jag, DT-Emma, visa några av de kort jag förberett för mitt December Daily. Jag använder mig i huvudsak av två serier från samma tillverkare, och även om ett par av 12x12-pappren hade PL-kort som man kan skära ut, så kommer jag att behöva göra majoriteten av mina kort själv.

Förra året lärde jag mig att inte göra för många kort i förväg, eftersom jag inte innan vet vilket format, färg eller motiv jag vill använda på en viss dag. Här är de kort jag gjorde i 4x6'', inklusive titelkortet:






Under hela detta år har jag använt die cuts med månaderna på titelkorten, och jag ville får med den sista av dem även på decembers titelkort. På journalingkorten har jag lämnat plats för siffror för aktuellt datum. Nedan är korten i 3x4'':




Jag har köpt papper i 12x12 och 6x6, samt die cuts och enamel dots från samma serie. Dessutom är det ett stickersark med i 12x12-packet. Jag har även använt lite dekorationer från andra serier/tillverkare.

~Emma

Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - lördag och du har fram till kl 22:00 på lördagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Luckorna presenteras här i bloggen, på Facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige och Danmark samt på Instagram.
Du väljer själv vart du vill kommentera, men max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Och her er priserna ni kan vinne denne veckan:










9 kommentarer:

  1. Beautiful cards. I have some bought ones that I am trying to use up but I love your own made ones. Hugz

    SvarSlett
  2. Så mange fine kort du har laget 😊

    SvarSlett
  3. Så mange flotte PL-kort du har laget :)

    SvarSlett
  4. Så lurt å lage en del kort på forhånd! Fine var de :)

    SvarSlett
  5. Flotte kort, du har lavet. Jeg synes også, det er hyggeligt at lave kort selv. Hvilke serier har du brugt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det är "Celebrate Chrsitmas" och "Oh Holy Night" från Echo Park och de är från förra året.

      Slett
  6. Fina kort du har gjort. Om man inte köper något färdigt kit från t ex Ali Edwards är det svårt att hitta december Daily kort tycker jag. Smart då att göra själv.

    SvarSlett