tirsdag 17. desember 2019

Luke 17 - Pepperkake Tradisjon.


I år drar vi fram pepperkake bildene igjen, disse fra årets kolleksjon da... Fant også fram ark fra årets julekolleksjon Julenatt fra papirdesign så det ble arket kakebakedag og dro ut striper i 4x6" fant også fram silhouette maskinen ( tror jeg har blitt avhengig )
Hvor jeg dro ut hjørner i hvitt & en cut file med pepperkake oppi synes den passet til tema. 
For å toppe det hele dro jeg på noen enameldots i hvitt & brunt & klistremerker fra papirdesign som gjorde resten! Ble ett skikkelig papirdesign layout. Elsker det! 


                   Elsker bare denne cut filen jeg fant! 
                      Veldig gøy å se hva man får ut av
                                 silhouette maskinen!


Dette er en tradisjon, min søster og jeg holder på hvert år.. Uansett hva.. Mener jeg.. ble veldig usikker på hva vi gjorde i de tre siste årene i forhold til studier..
Men i år har vi gjort noe vi ikke pleier å gjøre, vi pyntet nemlig pepperkakene med melis & non stop. Bare så synd de ble veldig myke.. Positivt for meg, negativ for han jeg lever med! Får kanskje ta en ny runde før julaften om 1 uke... Jepp! Kun 1 uke igjen!
Så håper alle som skal lage pepperkaker har laget det nå, men her er iallefall litt inspirasjon til deg om du skal lage layout med dine pepperkake bilder!



Til slutt ble det også kastet på litt embossing pulver!
Etter jeg fant puten fra distress har det vært kjempegøy
med dette for nå får jeg det til MYE bedre, men enkelte
ting fungere fremdeles ikke for meg.. 




Det var dette jeg ville vise dere i dag, håper dere ble inspirert og at dette er noe dere kunne tenkt dere å gjøre selv. Har også fått med meg at det er mange ute som gjør desember daily så kanskje dette er noe inspirasjon til albumet!
Så vil jeg ønske alle en riktig god jul, men ikke glem konkurransene vi har framover!

Juleklem fra DT - Jeanette! 
Utloddning 1- Premier hver uke
Og hva trenger dere å gjøre for å vinne premiene? Det er veldig enkelt. 
Alt dere trenger, er å kommentere på våre luker. 
Lukene kommer i bloggen kl 06.00 Mandag-Lørdag og du har frem til kl 22.00 på Lørdagen til å kommentere på alle lukene denne uken. 
Søndag vil der komme en vinnerluke, der ukens vinnere blir presentert. Vinnerene trekkes blandt alle kommentarene.
Lukene vil bli presentert her i bloggen, på facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige og Danmark samt på Instagram. 
Hvor du kommentere bestemmer du selv, men kun 1 kommentar pr luke

Lyst å bli med? 
Følg med når vi fortsetter og åpne lukene i vår adventskalender.

Men vi har en premie til å dele ut :-)
I tillegg til ukens premier vil vi gi ut en premie til. 
Den vil bli trukket i begynnelsen av Januar. 
Så hva må du gjøre for å vinne denne premien?
Lag ett tittelkort, eller en PL-Side med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkjenner ikke digitale bidrag.
Les våre regler her

Dette er hva du kan vinne denne uken:








5 kommentarer:

  1. Nam nam. Gorgeous page. Looks fun and yummy. Hugz

    SvarSlett
  2. Så koselig å ha en sånn tradisjon 🙂👍 Vi har ikke bakt pepperkaker de siste årene, men starter vel opp igjen når barnebarnet blir større 😉 koselig side!

    SvarSlett
  3. Pepperkakebaking er en hyggelig tradisjon❤

    SvarSlett
  4. Fine sider med gode minner 😃

    SvarSlett