onsdag 11. desember 2019

Lucka 11 Påbörjat December Documented

God Morgon!
DT-Kada här. Har du kommit igång med årets DD ännu? Varesej du valt December Daily eller December Documented...?


Jag har faktiskt haft lite tid att pyssla och är så tacksam för bas-sidorna (foundation pages) som jag bloggade för ett tag sen! HÄR hittar du mitt senaste inlägg.


Den här, baksidan av min första-sida, har nu fått innehåll! Visserligen hade december inte börjat ännu, men hör till julen ändå - första pepparkaksbaket för i år, lagom till 1a advent. (Lär bli ett till, strax före jul)


Jag har använt mer spillbitar av mönsterpapper och cardstock, stansat ut det mesta av titeln och några pepparkaksgubbar samt mitt hjärt-hörne som jag verkligen tycker mycket om. Bokstäverna är dies som hör till min Diamond Press stansmaskin. Pepparkaksgubben kommer från förra årets julklander från Tattered Lace och hörnet är från Cardstock.se - ett företag som inte finns längre.


Fickan med de små rutorn (2x2 tum) är också fylld, både fram- och baksidan.
Sista dagen i november var jag på scrapträff med tema jul!


Så började december och vi åkte till en Skyltsöndag jag gärna till se varje år, och tände såklart ljusen, både adventsljus och datumljus.



De små fotona gjorde jag först i ordning i PL-appen och framkallade dem sen i en fotobutik. 6 små bilder på ett 10x15-foto. Skriver du ut dem själv så gör du likadant; använd PL-appens baser att kombinera foton på!

Vi ses en gång till före jul, hoppas ha fler sidor att visa då!

Ha en skön dag!!! Hoppas du förbereder julen utan alltför mycket stress.
Hälsningar Kada

min blogg: kada72.wordpress.com



Utlottning 1 - vinst varje vecka
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - lördag och du har fram till kl 22:00 på lördagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Luckorna presenteras här i bloggen, på Facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige och Danmark samt på Instagram.
Du väljer själv vart du vill kommentera, men max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Men vi har ett pris till att dela ut :-)
Förutom veckovinsterna lottar vi ut en vinst till. 
Vinnare kommer att dras i början av januari.
Så vad måste du göra för att vinna detta priset?
Skapa ett titelkort, eller en PL-sida med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkänner inte digitala bidrag.
Läs våra regler här.


Her er vinstene för denne veckan:







7 kommentarer:

  1. Så koselige og flotte sider! Herlig innslag med julenissen og barna som synger og kjempesøte detaljer :)

    SvarSlett
  2. Gorgeous pages. Very festive. Hugz

    SvarSlett
  3. Kjempe fine førjulssider ✨🎄

    SvarSlett
  4. Veldig fine pl sider 😃 Takk for inspirasjon til December daily 😃

    SvarSlett
  5. Dejlige sider, der oser af julestemning.

    SvarSlett
  6. Jättefint, tack för all inspiration.

    SvarSlett