onsdag 18. desember 2019

Luke 18.

I dag er det jeg, gjestedesigner Belinda Hammersdal som skal få æren av å åpne luke i adventskalenderen her hos PLIN. Synes det er veldig stas å bli spurt om å være gjestedesigner selv om PL ikke er det jeg har gjort mest av hittil i hvertfall. Jeg liker tanken på å få samlet flere bilder omkring samme minne/hendelse så det blir nok flere sider etterhvert.

Desember hos PLIN handler om julen. Min PL-side handler også om julen til tross for at det ser mer ut som om vi er klar for enten bankran eller tur på Nordpolen.


Historien bak disse bildene er egentlig veldig søt. Min kjære tante Ruth er en fargerik og sprudlende dame som er langt over gjennomsnittet glad i å strikke. Hun har en hjerneskade men klarer seg svært godt. Det har etterhver blitt en tradisjon at tante Ruth gir familien forskjellige strikkede kunstverk som julegave. 
Som bildene kan antyde så er det mye farger og det hender at vi får ting vi ikke helt forstår hvordan hun har tenkt at vi skal bruke det. Det innrømmes gladelig at vi har delt både latter og løsninger om hverandres gaver i flere år. Tro ikke at gavene ikke verdsettes. Tantes myke pakker under treet skaper stort engasjement hvert år. Nå er det bare dager igjen til vi nok en gang kan kose oss med tante Ruth sine strikkeferdigheter-langt unna handelstandens kjøpepress.




Jeg tenkte at siden bildene var temmelig fargesterke så måtte jeg ha en rolig,nøytral base. Har som oftest endt opp med å dele opp et mønsterark tilpasset lommene jeg vil bruke og denne gangen var intet unntak. De siste årene har det kommet ganske mange fine mønsterark med strikketema. Vet dessverre ikke produsent på det jeg har brukt her.
 Bildene hadde ganske "rotete" bakgrunner så jeg valgte å klippe dem ut. De kommer mer til sin rett da. Valgte å embosse hjerte med tekst i en grønntone. Er det noe hele familien vet så er det at disse gavene er laget med kjærlighet så fargesterke hjerter som henter opp igjen farger fra bildene er absolutt på sin plass.





Jeg er ikke så glad i å skrive på PL-sidene mine. Liker bedre stikkord eller stemple en tekst som passer.Her ble det begge deler. Har brukt snøpenn på treskiltet for å få fram effekten av snø og vinter. Under teksten som jeg embosset i rødt har jeg stanset ut og embosset litt vintertøy som min tante fint kunne strikket. For å få bedre effekt har jeg dradd bitene over en hvit stempelpute.

Da gjenstår det å takke for meg. Kanskje du ble litt inspirert av siden min til å scrappe litt  nå i ventetiden? Flotte premier hos PLIN denne måneden så her er det lov å la seg friste til litt scrappekos. Ha en fortsatt fin adventstid.

Klem fra Belinda



Utloddning 1- Premier hver uke
Og hva trenger dere å gjøre for å vinne premiene? Det er veldig enkelt. 
Alt dere trenger, er å kommentere på våre luker. 
Lukene kommer i bloggen kl 06.00 Mandag-Lørdag og du har frem til kl 22.00 på Lørdagen til å kommentere på alle lukene denne uken. 
Søndag vil der komme en vinnerluke, der ukens vinnere blir presentert. Vinnerene trekkes blandt alle kommentarene.
Lukene vil bli presentert her i bloggen, på facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige og Danmark samt på Instagram. 
Hvor du kommentere bestemmer du selv, men kun 1 kommentar pr luke

Lyst å bli med? 
Følg med når vi fortsetter og åpne lukene i vår adventskalender.

Men vi har en premie til å dele ut :-)
I tillegg til ukens premier vil vi gi ut en premie til. 
Den vil bli trukket i begynnelsen av Januar. 
Så hva må du gjøre for å vinne denne premien?
Lag ett tittelkort, eller en PL-Side med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkjenner ikke digitale bidrag.
Les våre regler her

Dette er hva du kan vinne denne uken:








9 kommentarer:

  1. Så herlig side! Flotte og artige bilder og helt perfekt papir da :)

    SvarSlett
  2. Supersød historie, der er dokumenteret flot.

    SvarSlett
  3. Så utrolig morsom side - og så viktig at du dokumenterer den!! Blir nok spennende å se hva pakken i år inneholder :)

    SvarSlett
  4. Så herlig denne siden var 😃 Viktig å dokumentere slike historier 😃

    SvarSlett
  5. Kul side da man fikk med bskgrunn :)

    SvarSlett
  6. I love the neutral themed background paper you used for all your cards. The pictures and page are fun and your story of Tante Ruth is heartwarming and brings joy to my heart. A gift handmade with love is priceless. God Jul. HUgz

    SvarSlett
  7. Syns det var en kjempe flott side, og så fint å få dokumentert tante Ruths julegaver 🎄✨🤩

    SvarSlett
  8. He-he, måtte le litt. Bankran eller tur på Nordpolen haha

    SvarSlett
  9. Jøje meg, så heldig dere er som har en slik fargerik tante❤

    SvarSlett