lørdag 21. desember 2019

Lucka 21: December Documented dag 2 + extrasida

God Morgon! 
DT-Kada här. Jag har inte kommit så långt i mitt album, men dag 2 är i alla fall klar nu. Den här dagen blev det ett uppslag, och den första av sidorna är baksidan av kalendern som följde med min pärm. Den andra sitter i en plastficka.


Fotot med ljuset har fått en utstansad ram i vitt. Jag lånade dies av en kompis och vet tyvärr inte namn/tillverkare. Den lilla klockan är en mini cutfile: utskuren med en Silhouette (en elektrisk skärmaskin som man kopplar till en dator). 


Sida nr 2 är också gjord med en cutfile, kransen med hjärtan. Jag har ingen egen Silhouette utan har fått hjälp att skära ut, och vet därför inte namn/ursprung på dessa heller... Vad jag vet är att bakgrundspappret med de fina domherrarna kommer från Papirdesign. Min datum-markering, nr 2, är gjord som en liten shaker-dekoration med några paljetter samt micropärlor i.


Några detaljbilder. Först den lilla klockan. Tyvärr ser den väldigt gul ut: jag använde blänkande guldpapper... 

 En detalj från ”kransen”: 

Och så min lilla shaker, den blev riktigt söt om jag får säga det själv.

En bild på hur det såg ut när jag gjorde min lilla shaker till siffran: 
 Jag använde mina dies, något jag ofta glömmer bort. En kombination av de vågkantiga och runda blev en ram i cardstock, jag stansade i mossgummi för att få till en lagom kant.



Ytterligare en sida, som kommer längre fram i albumet, är också klar: en ren utfyllnadsficka som dekoration. Jag hade en spillbit av ett papper med rutor i perfekt storlek och fyllde ut med en spillbit av ett papper från Maja Design. Shaker-dekorationerna här kommer från Panduro. 


Så mycket längre lär jag inte komma i mitt album nu innan jul, men i mellandagarna hoppas jag kunna fortsätta! Håll gärna utkik i min blogg: kada72.wordpress.com 



Nu ber jag att få önska dej en riktigt GOD JUL!!!! 

Hälsningar DT-Kada




Utlottning 1 - vinst varje vecka
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - lördag och du har fram till kl 22:00 på lördagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Luckorna presenteras här i bloggen, på Facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige och Danmark samt på Instagram.
Du väljer själv vart du vill kommentera, men max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Men vi har ett pris till att dela ut :-)
Förutom veckovinsterna lottar vi ut en vinst till. 
Vinnare kommer att dras i början av januari.
Så vad måste du göra för att vinna detta priset?
Skapa ett titelkort, eller en PL-sida, med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkänner inte digitala bidrag.


Här är vinsterna för denna veckan:









7 kommentarer:

  1. Fin PL side, og flott bruk av diecuts 🤩 God jul 🎄

    SvarSlett
  2. Så flott PL side. Det lysbildet var utrolig stemningsfullt og flott :)
    Og de strømpene da....såå herlig :)

    SvarSlett
  3. Such a fun page with all the different stockings. Love the framed candle. So pretty. Hope you have a very merry christmas. Hugz

    SvarSlett
  4. Så fine detaljer. Stemningsfulde sider.

    SvarSlett
  5. Så mange kreative detaljer! Koselig side :)

    SvarSlett
  6. Det var en flott juleside :)

    SvarSlett