mandag 23. desember 2019

Lucka 23 - Julafton i Thailand

Dan före dopparedagen och dags för mig, DT-Marit, att öppna ännu en tropisk lucka.
Jag bjuder idag på två sidor från julafton i Thailand. På dagen på julafton var vi på stranden iförda tomteluvor. 
På min första sida har jag inte så mycket juliga dekorationer. Här fick endast tomteluvorna vara juliga.


 Mitt PL-kort gjorde jag av akvarellpapper och för att få lite julkänsla så använde jag röda enamal dots och röd stämpelfärg till mina flip flop.


På sidan två har jag använt mig av Maja Designs papper "Monochromes Shades of Celebration- Old Brass" och "Monochromes Shades of Christmas - Vintage Red Light".
Vi deltog inte i hotellets julmiddag, med jag ville ändå dokumentera den då det fanns så mycket fina kreationer. 
Vi hade istället bokat bord på stranden där vi åt en god middag 
med grillad hummer, vitlöksbröd och en god köttbit.
Kvällen avslutades med fyrverkerier och många skickade upp ljuslyktor.


Jag valde att låta den fina bården längst ner på pappret "Monochromes Shades of Celebration- Old Brass" vara kvar på mitt ena kort. Jag har dekorerat med die cuts shapes från Kaiser Crafts kollektion Peace and Joy.  
God jul har jag stansat ut från ett rosa-rött Maja Design papper, "Monochromes Shades of Christmas - Vintage Red Light".



Önskar er alla en God Jul!
Glöm nu inte att kommentera för att vara med i utlottningen av veckans priser. Och sen har vi ett större pris att lotta ut om du tillverkar ett eget PL-kort eller sida med tema jul/vinter. Se nedan - utlottning 2.

Utlottning 1 - vinst varje vecka
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - lördag och du har fram till kl 22:00 på lördagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Luckorna presenteras här i bloggen, på Facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige och Danmark samt på Instagram.
Du väljer själv vart du vill kommentera, men max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Men vi har ett pris till att dela ut :-)
Förutom veckovinsterna lottar vi ut en vinst till. 
Vinnare kommer att dras i början av januari.
Så vad måste du göra för att vinna detta priset?
Skapa ett titelkort, eller en PL-sida med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkänner inte digitala bidrag.
Läs våra regler här.

Här är vinsterna för denna veckan:







8 kommentarer:

  1. Dejlige sider med dine detaljer. Får lyst til at tage afsted.

    SvarSlett
  2. Herlige sider! :) Så flotte bilder :) Jeg kunne egentlig tenkt meg å reise bort i julen jeg :)

    SvarSlett
  3. Gorgeous page. What fun to have christmas on the beach. God Jul. Hugz

    SvarSlett
  4. Så mange morsomme bilder, og så flink du har vært til å dokumentere! :)

    SvarSlett
  5. Flotte sider. Så herlig ut å feire jul i varme strøk. God jul ✨

    SvarSlett
  6. Så flotte sider :D Kjenner jeg har lyst til å reise tilbake til Thailand ;D

    SvarSlett