mandag 16. desember 2019

Lucka 16 - December Daily

Idag hade jag, DT-Emma, tänkt visa upp de första sidorna av mitt December Daily, som jag inkluderar i mitt vanliga PL-album. För att veta vad jag ska dokumentera, skriver jag listor på saker som jag vill ha med, såsom julkorten, julbak, dekorationer, Luciafirande och så vidare. De dagar då det "inte hänt något", brukar jag välja något ur listan och dokumentera det.


Här är årets första sida, dag 1-4. Förra året kunde jag ha med upp till sex dagar på samma sida, men jag tyckte att det blev lite för plottrigt, så i år har jag valt att ha max 4-5 dagar i taget. På dag 1 har jag tagit en screen shot av den interaktiva adventskalender vi får varje år av goda vänner till familjen. Dag 2 har jag dokumenterat mina försök att få fram den perfekta morotskakan. Jag klippte ut tallriken ur fotot, och satte istället ett mönsterpapper bakom, samma papper som jag använde på journalingkortet, samt ett par remsor av pappret direkt på fotot.


De två fillerkorten är enkla, det till vänster är bara en bit mönsterpapper, och det till höger har en kraftbakgrund, en kvadrat av vit cardstock, en sticker på 3D-kuddar och en liten ordsticker.


Dag 3 är en To Do-lista, vilket är en typisk sak som jag dokumenterar en av de dagar då "ingenting hände". Dag 4 är vårt "familjefoto" som vi skickade med i julkorten. Vi brukar ha en familjefotografering varje år, men just i år blev det inte av, så min son byggde oss i Lego istället.





Nästa sida är en Design G. Dag 5 har jag "lånat" ett produktfoto från nätet och skrivit ut. Dag 7 handlar om julklappar och önskningar (också en sådan sak som jag tar från min lista). De små julklapparna har jag klippt ut ur ett mönsterpapper och limmat ovanpå varandra.


Fillerkorten är en Meme som jag skrivit ut och satt på ett mönstrat kort, och det nedre är bara en die cut, smala remsor grön cardstock och vit penna på kraftbakgrund.


Och hela uppslaget:




Dag 9-12:




Dag 9 är en av de PL-kort man kunde skära ut ur seriens mönsterpapper, och på det har jag skrivit lite om hur vädret varit hittills, och jag lät texten följa kulans form. Dag 10 var det luciafirande på förskolan, jag tyckte inte journaling behövdes.


Jag brukar på något sätt dokumentera vilka julklappspapper vi använt, och denna gång tog jag bara ett foto av rullarna. Dag 12 har jag fotat en av de ljusdekorationer som finns i min stad.


Fillerkorten har kraft som bas, och så har jag dekorerat med mönsterpapper, diecuts, enfärgad cardstock, stickers och enamel dots.


Det var allt för mig denna gång. God Jul på er alla!


~Emma



Utlottning 1 - vinst varje vecka
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - lördag och du har fram till kl 22:00 på lördagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Luckorna presenteras här i bloggen, på Facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige och Danmark samt på Instagram.
Du väljer själv vart du vill kommentera, men max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Men vi har ett pris till att dela ut :-)
Förutom veckovinsterna lottar vi ut en vinst till. 
Vinnare kommer att dras i början av januari.
Så vad måste du göra för att vinna detta priset?
Skapa ett titelkort, eller en PL-sida med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkänner inte digitala bidrag.
Läs våra regler här.

Här är vinsterna för denna veckan:











10 kommentarer:

  1. Kjempeflotte sider! Artig med en "luke" for hver dag :) Kjempefine detaljer også :)

    SvarSlett
  2. Sikke nogle stemningsfulde billeder. Gode forklaringer af, hvad du har gjort også.

    SvarSlett
  3. Beautiful pages with many lovely journal cards. Hugz

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Så fine sider :D OG for en god ide å scrappe flere dager på en side :D Liker at du har med så mye tekst :D

    SvarSlett
  6. Åh vilka fantastiskt fina sidor. Jag älskar all text, dokumentation, dekoration så fint. Legofamiljen är helt underbar. / Annzo

    SvarSlett
  7. For noen kjempe fine PL sider du har laget 🤩

    SvarSlett
  8. Så inspirerande o legofotot var så kul!

    SvarSlett