søndag 30. januar 2022

Använd upp det du har - Distresser, stämplar, dies och washitejp

Hej!
DT-Marit här. I mitt förra blogginlägg visade jag en sida jag skapade från nya produkter. Idag tänkte jag visa en dubbelsida där jag använt upp det jag har. Skapat utifrån distresser, stämplar, dies och washitejp.
Bilderna är från sommaren 2021 och då vi var på semester i Åhus i Sverige. Mina PL kort är gjorda med Becky Higgins grid cards som bas, eller från vanliga vita albumblad där jag rundat kanterna. Jag har inspirerats av DT-Pernilla och hennes inlägg Sommar vid Göra kanal där hon jobbat med stämplar, washitejp och cirklar. 
På den här sidan fanns grå-lila toner så jag har stämplat och distressat med en blandning av Pumic Stone och Milled lavender.


Gillade att blanda grått och lila vid stämplingen, blev fina övergångar. Även kanterna har fått lite distresser. Washitejpen har funnits i min ägo i evigheter. Den var nästan lite tygaktig, inte så plastig som andra tejper är.


Inpirerad av DT Pernilla och Iggydodie så har jag stansat ut lite cirklar. En sort är färgad med Pumic Stone och Milled lavender. Den andra vit med distressade kanter.


Cirklarna upprepade jag på flera ställen i olika kombinationer. Fjärilen är från ett byteskit sedan några år tillbaka. Jag tyckte den matchade fint i tema och färg. Jag fäste den på små fästkuddar för att höja den lite och få mer struktur.
Lite bakgrundsstämpling på PL-korten med en stämpel med lite fläckar.


Washitejpen bestod av flera mönster och färger. Här kan man se den tygliknande ytan.


Sidan 2 är skapad på samma sätt som första sidan, fast här blev färgvalet grått och grönt. En mix av Pumic Stone och Bundled Sage.


Jag ville få fokus på strandgräset och valde att skapa PL-kort med det i fokus. 
Jag distressade akvarellpapper med Pumic Stone och Bundled Sage och stansade ut de smala bladen. Blandade med att stämpla lite gräs bakom och blandade då in lite Rustic Wilderness med Bundled Sage.
Cirklarna upprepade jag på den här sidan med och kombinerade med dekorationer jag gjort själv. Färgat akvarellpapper med passande stämpel.
Jag älskar stämplar med res-tema och just dessa har jag fått av DT-Emma som tyckte de passade mig. Klockrena! Tack Emma!


Upprepade cirklar och stämpling, fast här med annan text. Samt lite stickers från Tim Holtz.


En wood veneer fick pryda mitt ena foto.




Det var allt för idag. Hoppas ni fått lite inspiration kring hur ni kan skapa ett uppslag baserat på saker ni har hemma i form av papper, stämplar, dekorationer osv.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig på marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar