søndag 2. januar 2022

Startsida 2022 - frossa i citroner

Hej och god fortsättning!
DT Marit här. Hoppas ni alla hade en härlig nyårsafton och är laddade för ett nytt år. Både i det verkliga livet och inom Project Life.
Jag är det i alla fall och tänkte idag visa upp min startsida för 2022. Jag har visserligen några sidor kvar att göra på 2021, men jag var så peppad på att göra en ny startsida för 2022. Hur skall jag annars vara i fas om inte första sidan är klar?!?

Strax innan jul tillbringade jag och min man en helg i Göteborg. Där besökte jag butiken CiLi in papers och shoppade loss. Det blev min julklapp till mig själv. Jag älskar allt med citroner och Simple Stories kollektion Lemon Twist var inget undantag. Jag köpte typ allt. Se bild i gårdagen inlägg här

Ibland har jag svårt att använda fina papper och dekorationer. Jag vill bara spara dem. Men nu gick jag all in och började direkt skära sönder mina papper jag köpt.
Så här blev min startsida för 2022. En frossa i citroner, gult, turkos, svart och vitt.


Jag har använt papper från två pappersark med kort i storlekarna  6*4 och 4*3.



Så här blev mitt titelkort. Mycket dekorationer fanns redan klara så jag har bara stansat ut 2022.


Jag valde att reflektera lite kring året som varit. Tankar jag hade när jag skapade min startsida för 2021. Den kan ni se här.
2021 var också året då jag miste min pappa så jag ville få med det på ett bra sätt.


På nästa kort med text så har jag reflekterat inför 2022. Jag har valt ut olika ledord som finns på pappret och i de dekorationer jag använt.


Jag har valt dekorationer både från de die-cut shapes jag köpte, men också från stickers-boken.


Här valde jag lite peppande ord inför 2022 som fanns i stickersboken.


Jag ville ha dem lite i punktform och valde enamel dots i passande färger för att få fram den känslan. Ett tips jag fått från DT Emma.


Det var allt för idag. Hoppas ni fått lite inspiration inför starten av 2022.
Har du gjort din startsida? Kommentera gärna på Facebook och visa upp det du gjort.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig på marit_pysslar.



4 kommentarer:

  1. Jätte fina sidor, nu längtar jag också till att det blir lite lugn o ro i huset så jag kan sätta mej. God fortsättning.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack! Hoppas själv få lite tid snart igen. Har ju lite på 2021 kvar. God fortsättning.

      Slett
  2. Godt nytt år! :)
    Oi....dette var flott altså :)
    Jeg er som deg...har problemer med å klippe i og bruke nytt og fint papir....sukk :) Meeeen....man må jo bare....det kommer jo alltid noe nytt en har lyst på :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack! Ja visst är det svårt att använda det nya fina. Jag har så mycket papper jag sparat på hög.

      Slett