onsdag 6. september 2023

Hvordan jeg fargelegger wood veneer og puffystickerser.

 Hei, DT-Elisabeth her.
Da var det min tur til å komme med litt inspirasjon. I dag har jeg tatt for meg hvordan jeg endrer farger på wood veneer og puffy stickerser. Noen ganger passer det fint med orginal-fargen, men noen ganger blir det feil. Spesielt når det gjelder puffy-stickerser, der blir det ofte noen igjen i ukurante farger. 


Tenkte jeg først vil vise dere en ferdig side, 
der jeg har brukt embossingpulver på teksten, 
og også på stjernene, som begge er laget i tre.

Siden er fra prøveskolen til minstemann, 
og det passer jo fint nå som skolene har begynt på igjen.

*


De wood veneer ordene jeg har er stort sett lyse i fargen. 
Men kan også forekomme i sort eller mørk brun.
Bildet over har jeg brukt en orginalfarget.

*


Embossingpulver er en gøy og enkel måte og endre fargen på.
I tillegg til embossingpulver må man ha en watermark pute og en varmepistol. 
Bildet over er farget med sort glitterfarge.

Embossing gir en fin glans og glossy overflate. 
Men der finnes også de som gir en mer ru overflate. 
Om jeg ikke har ønsket farge, men vil ha glansen. 
Fargelegger jeg først med stempel eller tusj, 
før jeg gir det ett lag med blank/clear embossing

*

Bildet under er først farget med hvit, også ett lag med rødt over.
Her smeltet fargene inni hverandre og resultatet ble en marmoret finnish.



*


Farge med stempelpute er også en veldig fin måte og endre fargen på.
Utfra hvordan jeg påfører fargen, får jeg forskjellig resultat.

Bildet over, er farget med brun distress ink, påført med svamp.

*

Bildet under har jeg lagt ordet oppå stempelputen og trykket den godt ned i puta.
Dette gir mye og klar farge. Dette passer best å gjøre med en litt våt pute




Jeg bruker Ink, fra forskjellige leverandører, og Oxide om hverandre.
Hva jeg bruker, er det fargen som bestemmer

*



Neste ut er spray.
Det er skikkelig gøy, men litt grisete og tar tid og tørke etterpå.
Men noen ganger er det det som blir finest. 
Det finnes mange forskjellige sprayer og leverandører. 
Noen med shimmer og noen uten. 
Her er det en smakssak hva som blir brukt, 
men som regel blir det noe med shimmer i.

*


Er du som meg som elsker å kjøpe puffy stickerser? 
Men så har de aldri rett farge når du skal bruke dem? 
Eller der er noen igjen i en ukurant farge! 
Som du mest har lyst og kaste, men man kan jo ikke det heller!



Jeg bruker posca tusj til å gi disse ønsket farge.
Enkelt og uten søl.
Jeg fargelegger stickersene mens de er fast på arket sitt, 
så tar jeg de av etter bittelittt tørketid.

*
Har du noen andre måter og gi puffy stickersene og wood wener ny farge?
Del det gjerne med oss !
*
Det var det jeg hadde for i dag. Ønsker dere en flott september også sees vi plutselig igjen.
Ta vare på deg selv og de du er glad i!

Følg meg gjerne på min facebook-side: Elisabeths scrappehjørne

Klem DT-Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar