onsdag 27. september 2023

Mix med mønsterark og pl-kort

 Hei. DT-Elisabeth her.
I dag er det min tur til og inspirere litt. Jeg har laget en dobbeltside, der jeg har blandet mønsterark og pl-kort. Av og til er det vanskelig og finne rett pl-kort til bilda, og jeg har alt for mange pl-kort til å ikke bruke de. Da blir løsningen og matche korta med mønsterark og ensfarget kartong.


Sånn ble sidene ferdige.


Jeg har matchet pl-kort fra KaiserCraft, serien sea breeze,
Med papirer fra Storyteller Mya scrap og papirdesign.
Samt ensfarget kartong i matchende blå

*


Sirklene med Glad i deg, er klippet ut fra ett Storyteller ark, 
og limt på ett pl-kort, som jeg klippet rundt for og få litt farge på.


Ene pl-kortet likte jeg veldig godt teksten på,
men selveste kortet ble feil, sammen med resten. 
Klipte ut teksten og limte den på først ett pl-kort,
som jeg også kuttet ned på,
også ett ensfarget papir bakerst.


Selvfølgelig pyntet med enameldotter 
i matchende farge.


Av avklippa på pl-korta, lagde jeg vimpler som jeg pyntet siden med.
Her mixet jeg igjen pl-kort og mønsterark.


Glad i deg sirklene var ikke hele sirkler.
Det løste jeg ved å ta mønsterpapiret bak, med heil sirkel.
Prøvde også å bruke sirklene der de passet naturlig inn i forhold til formen.

Det blomstrede papiret er pl-kort fra serien sea breeze. Disse syns jeg er veldig fine, men litt voldsomme. Syns det ble veldig bra og klippe ut til matter bak sirklene, da fikk jeg inn fargene uten at det ble for mye.


Det var det jeg hadde for i dag.
Følg meg gjerne på facebook-siden min: Elisabeths scrappehjørne.

DT-Elisabeth



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar