onsdag 25. november 2020

Min utvikling innen project life - DT Monica

 I 8 dager no i november skal vi i teamet vise vår utvikling innen PL. I dag er det eg DT-Monica som skal si noe om hvordan eg har utvikla meg fra eg starta. Eg er i grunn litt usikker på når det heile starta, men som med mange andre innen denne hobbyen så har eg fra eg var liten alltid hatt interesse for klistremerke, billetter, brosjyrer og andre ting for å pynte bøker og album. Det er over 30år siden eg hadde min første Posca tusj til å skrive/skrible på svart kartong hvor eg limte inn bilder. 

Eg startet med å lage kort, deretter ble det både poser, esker og LO. PL var liksom ikkje noe eg skulle starte med... men det blei no til at eg prøvde det og 😊. I starten var eg veldig usikker på hva eg skulle kjøpe av både pynt og utstyr til å begynne med. Det var veldig rart å gå fra lag på lag, med bruk av 3D-tape og lage dybde på ting til å gå til flatest mulig med pynt og kort for å få PL-kortene i lommene. Så det ble mye spørsmål til andre PL’ere, hva skal eg kjøpe? Hva trenger eg? Samtlige svarte det samme; omtrent ingenting, for du har mye som kan brukes men lommer trenger du. Samtlige sa til meg at eg ikkje måtte kjøpe corekit, men eller satse på små pakker med kit. For med corekit ville eg bli lei kortene, ikkje klare å bruke opp osv. Men hørte eg på erfarne PL-damer? Neida, her måtte det handles både corekit, mindre kit, masse lommer i ulike design, pynt i «bøtter og spann» for det kunne vel ikkje være sååå vanskelig å bruke opp alle kortene? Kremt.... det enda opp med 4 corekit (som knapt er brukt kort fra), mange kit i ulike design/tema hvor noe er brukt og andre ligger i pakken. For lommer så har eg sikkkett utvalg av alle designene som er på lommer. 

Etterhvert som eg hadde laga noen sider, så innsåg eg jo at det fint gikk fint å lage PL-kortene selv, enten om en brukte rester fra mønsterark, kvite kort som en laga bakgrunnen selv både med maling/spray, embossing, stempling, diescut eller hva det skulle være. Kun fantasien som stopper en! Ikkje minst så kan en lage egne kort med å klippe ut detaljer fra ferdige PL-kort. Med tida har eg innsett at PL-kort kan brukes på både kort og LO også. Så mulig det er håp om å få brukt opp alt (en gang i tida). 

Bildene under her er en liten kavalkade over det eg har laga. 


Denne siden er eg veldig godt fornøyd med. Laget kortene selv og fremhever og virkelig gir stemning til bildene. 


Her har eg brukt kort fra kit, det eg liker absolutt best her er filmrullen fra Tim Holtz i tillegg til alfabet stickers som er brukt på hver av statuene. 


På denne sida så er det minstejenta som har lagt med maling på ett ark, som eg laga til PL kort. Enkelt pynta med stempeltrykk og washitape. 


Her er bildene veldig fargesterke og eg har virkelig kjørt på med samme fargene på selvlaga kort. Pynten tar opp fargene i bildene, men litt gull her og der. Trepynt og diecut i tillegg til dotter som pynt. 


På denne sida ville eg fremheve bildene og stemningen i bildene. Kortene er laga av mønsterark som tar opp igjen fargene/materiale som er på bildene. Her er det kun pynta med «blanke» klistremerke i tillegg til stickers fra Tim Holtz. På disse bildene må en nesten lete etter pynten, siden farger og tema står heilt i stil til bildene. 

Igjen har eg latt bildene være i fokus her, fargene på pynten tas opp igjen i fargene på bildene. Mønsterark fra Maja Design i tillegg til diecut og trepynt. 


Nok ei side med lite tekst, men bildene er i fokus. Pynt tar opp farger i bildene, kortene er laget av mønsterark. 



Denne sida er en av dei første eg laga. Mye bilder og trepynt. 

Denne sida er litt ulik dei andre, for her har eg klipt en del av pynten fra andre PL-kort. Trepynt går igjen. 

Eg måtte se en ekstra gang på denne sida, men her har eg blanda både ferdige kort, men pynt klipt til fra andre kort. Også brukt stempel som en kan tru er ett originalt kort. 


Denne sida viser kanskje min største endring, at eg har sett at det fint går å bruke kort med store eks.vis kort med tall og mønster uten at det har noen direkte sammenheng med tema på bilder. 



Dette var det eg hadde i forhold til mi utvikling. Føler stilen min er den samme, at eg stort sett bruker den samme pynten som trepynt, stempeltrykk, diecut og washitape og at bildene er i fokus. 


Til vi sees neste gang, ta vare på deg og dine! 


Klem DT-Monica. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar