torsdag 26. november 2020

Min utvikling innen project life - DT-Elisabeth

 Hei!

I 8 dagar nå i november viser vi DT i Project Life i Norge hvordan vi har utviklet oss gjenom årene.
I dag er det jag DT-Elisabeth som skal fortelle om min utvikling innen Project Life. Vi har jo alle hvert nye en gang og i dag skal jeg fortelle hvordan jeg begynte med å lage pl, og litt om min utvikling i disse årene. 

Første gangen jeg hørte om pl, var gjenom sosiale medier, så snakket jeg med ei som jobbet i en scrappebutikk, og hun fortalte varmt om project life. Viste meg lommene og fortalte litt kort om prosessen. Jeg gikk hjem, og begynte aktivt å lese om pl og hvordan jeg kunne få tak i utstyret jeg behøvde. Og jeg var hekta ved første forsøk. 

Her er en av mine første sider.
Brukte det jeg hadde av papirer og pynt.
Avrundede hjørner ble bare på bildene.


Jeg begynte med pl ca ett halvt år før det slo igjenom for fult her i Norge. Så i starten brukte jeg mye mønsterpapir og resteark. Sidene ble en blanding av hummer og kanari, kan man trygt si. 


Fremdeles min barndom. 
Men nå har jeg fått tak i ferdige pl-kort. Prøving og feiling må til.

Jeg var i denne perioden så heldig, at jeg fikk alle mine bilder fra mine foreldre, og begynte arbeidet med å scanne inn, og fremkalte bilder. 
Husker veldig godt bommerten da jeg hadde kopiert over 600 bilder feil til cd-en jeg skulle sende inn til fremkalling. Gjett om maska var lang, da jeg skulle betale!
Men det ble mange flotte sider etter hvert. Og kjøp av printer var ett must.

*

Så begynte det å komme ferdige pl-kort og pynt spesielt laget til pl. Jeg var i ekstase! Så mye enklere alt ble, og det var jo så kjempegøy. Pl tok Norge med storm, og butikkene bugnet over av pl-produkter. I dag er det scrappeplassen min som bugner over av scrappeting, både til pl og alt annet. 

En side laget kun med pl-kort og bilder.
Enkelt pyntet.


Min stil endrer seg raskt og hele tiden. Jeg har hvert på kurs med Iggidoodie, sett på youtube, blitt innspirert av aktuelle produkter, og rett og slett lekt meg. Men mest av alt, har jeg fulgt meg selv og latt bildene til hver side innspirere meg. Ikke alltid like fornøyd, men godt nok.

En side laget med hjelp av ett fargelagt motiv.

Side laget på kurset til Iggydodie


I dag er jeg igjen gått mer og mer over til å bruke vanlige mønsterark og bazzil når jeg lager pl. Men sper også på med noen pl-kort innimellom. Med tusenvis av ferdige pl-kort, bør jeg bruke litt, ja! 

Jeg prøver også å dra inn litt andre teknikker og element til pl-sidene mine, som embossing, fargelegging av motiver, sjablonger og mixed media. 

Her er en av de siste sidene jeg har laget. 
Lekt meg med dies og sjablonger. 
Og alltid tekst-stickerser. 
Må dog si det hører med sjeldenheten å lage en side uten noen form for bling eller halvperler/enameldotter.


Min stil på pl, er for det meste ganske enkel, vil jeg selv si. Mye bilder, ord-stickerser og bling/dotter. Jeg burde bli flinkere til å skrive dokumentasjon. Noen ganger gjør jeg det, men det hører til sjeldenhetene. 

Takk for meg for denne gang. På tirsdag er det 1 desember og vi starter vår adventskalender her i Plin. Så følg med videre i teamets utvikling og videre i Desember 🙂

Ta vare på hverandre ❤

Klem DT-Elisabeth.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar