mandag 21. desember 2020

Lucka 21

 I Lucka 4 visade jag, DT-Emma, upp några kort jag gjort till årets December Daily. Idag får ni se mig använda ett par av dem på de två första uppslagen i DD. Så här ser det första ut:


1: Jag sökte på nätet efter foton från årets adventskalender och skrev ut.

2: Handlar om den interaktiva adventskalendern vi får varje år från vänner till familjen. Längst ned till vänster är en screen shot från årets kalender.

3: Här har jag också tagit en screen shot, fast på spellistan med julsånger.



Titelkortet och det högra fillerkortet visade jag upp i mitt förra blogginlägg. De andra fillerkorten är bara bitar av mönstrat papper.


4: To Do-lista är en typisk sak som jag har med i början av varje december. Här har jag delat upp den i två spalter, varav den högra enbart är städning.

5: En selfie på mig och två av mina svägerskor, varav den ena precis köpt grannhuset. (Hurra!)

6: Dokumentera mina egengjorda julkort gör jag också varje år.

7: Här har jag skrivit lite om mattekursen jag läser.

Det stora fillerkortet längst upp till höger är en bit mönstrat papper, en doily och en diecut.

3x4''-fillerkortet till vänster har jag stämplat tre kuvert och ramat in dem med en die cut. Längst till höger är bara en stickers på 3D-kuddar.

Det stora kortet längst ned till höger har jag delat på mitten, så att vänstra halvan används för dokumentation (det är ett foto på min mattebok som jag skrivit ut), och den högra halvan blir som ett fillerkort.

Och här är andra uppslaget:


 8: I år har jag på grund av Covid-19 inte kommit åt att köpa en dörrkrans, så jag valde att ta en bild på en tom ytterdörr. På fotot har jag sedan satt en "Cancelled" som jag skrivit ut och satt fast med 3D-kuddar.

9: Dottern har ritat en pepparkaksgubbe som Sonic the Hedgehog.

10: Begravning.

11: Om vädret hittills. En påminnelse om att även en snöfri december har sin egen skönhet, med ett foto på svarta grenar mot en himmel i en fantastisk blå färg.


Även här är ett av fillerkorten bara en bit mönstrat papper. De andra två är gjorda med stickers, mönstrat papper, cardstock och enamel dots. De små vimplarna är stickers, som jag ritat en lina till med svart penna.


12: Julgrupper

13: Trist att inte barnen har luciatåg i år.

14: Juldukar

15: Jag lyckades hitta några delar till ljuslyktan som jag trodde barnen slarvat bort.

De tre filler korten är mönstrat papper, en die cut och enamel dots.

Det var allt för mig denna gång. Glöm inte att kommentera inläggen måndag-fredag för att ha en chans att vinna fina priser.

~Emma


Veckans vinst


Norsk:
Og hva trenger dere å gjøre for å vinne premiene? Det er veldig enkelt. 
Alt dere trenger, er å kommentere på våre luker her i bloggen
Lukene kommer i bloggen kl 06.00 Mandag-fredag og du har frem til kl 24.00 på fredagen til å kommentere på alle lukene denne uken. 
Søndag vil der komme en vinnerluke, der ukens vinnere blir presentert. Vinnerene trekkes blandt alle kommentarene.
Kun 1 kommentar pr luke.

Lyst å bli med? 
Følg med når vi fortsetter og åpne lukene i vår adventskalender.

Svenska:
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor här i bloggen.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - fredag och du har fram till kl 24:00 på fredagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Dansk:
Og hvad skal du gøre for at vinde præmierne? Det er meget enkelt.
Alt du behøver er at kommentere vores låger her på bloggen.
Lågerne åbner kl. 6.00 mandag til fredag. Og du har indtil kl. 24.00 om fredagen til at kommentere alle lågerne den givende uge.
Søndag vil der komme en vinder-låge, hvor ugens vindere bliver præsenteret. Vinderen trækkes blandt alle modtagne kommentarere.
Kun 1 kommentar pr. dag, pr. låge.

Vil du være med?
Følg med, når vi hver dag åbner lågerne i vores julekalender.

15 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tagit med julkalendern 😊

    SvarSlett
  2. Snyggt, så roligt att ha hela dec dokumenterat.

    SvarSlett
  3. Så snyggt och stilrent med inslag av färg! Gillar att visa fickor "bara" har mönsterpapper, bryter av snyggt mot det vita! 🤗

    SvarSlett
  4. Very pretty pages. So many lovely details. Hugz

    SvarSlett
  5. Fine stilrene sider, og masse journaling 🤩

    SvarSlett
  6. Tusen takk for inspirerende sider :)

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte sider :) Likte godt at det var litt luft mellom bilder og tekst :)

    SvarSlett
  8. Så fint! Bra summering av livet och kul att kunna blicka tillbaka på senare!

    SvarSlett
  9. Måste bli duktigare på att dokumentera varje dag ...det är ju precis så där man jag vill ha det så det är lätt att komma ihåg !!!

    SvarSlett
  10. Så inspirerande! Hoppas jag kan få till något som i alla fall påminner om dina fina.

    SvarSlett
  11. Superfint och kul med dokumentationen.

    SvarSlett