fredag 11. desember 2020

Luke 11.

 Hei! I dag er det jeg DT-Elisabeth som skal inspirere dere litt. Som så mange andre her i teamet, lager jeg også Desember Daily. Også kalt DD. I år er det andre året jeg lager DD, og dette er kjempegøy.

I år vil jeg prøve og holde min DD litt samlet, med en rød tråd igjennom hele desember. Jeg satt derfor sammen ett kitt av papirer, pynt og farger jeg ønsket å bruke i år. Jeg valgte papirserien fra Ciao bella sin frosen roses og Stamperia sin pink christmas som papirbaser. Har også funnet frem noen andre ark som matcher.

Ett utvalg av de valgte papirer.



Til pynt har jeg valgt stickerser, bling, enameldotter, charms og annen julerelaterte pynt.
Litt pynte ark som vellum og acetat med mønster på.

Pynt

Planen var sånn noen lunde lagt og jeg gledet meg til 1 desember. Det er mange som lager mye av sitt DD-album på forhånd, for så å bare putte inn bilder i løpet av måneden. Dette klarer ikke jeg noe særlig godt, må se bildene jeg skal ha inn, før jeg kan lage sidene. Men i år har ting blitt litt annerledes.

1 Desember kom en FB-gruppe, som heter Boblende kreativitet, med en utfordring om å lage dagens tag som en adventskalender til seg selv gjennom desember. Dette var noe for meg, og formen til tagene ble funnet frem og jeg satte i gang. Jeg visste tidlig at de tagene skal jeg bruke i min DD, og det har gjort at jeg noen dager har laget tagen og satt rammen rundt siden, før bilda er blitt tatt. Og det beste av alt! Det går helt fint. Spesielt siden jeg allerede har laget kitt jeg skal bruke. 

Tag nummer 1. Lekt meg med brusho og stempel på bakgrunnen

Jeg satte i gang og lagde tager, 2 til hver dag, sånn at jeg har både frem og bakside. 
Noen dager, gikk tagene ikke som forventet, men det blir en flott side i albumen.


Jeg har jo heldigvis fått laget litt mer enn tagene!
Så nå kommer det ett bilderas over de første 6 sidene.


Min favorittside til nå.




Det var det jeg hadde for i dag.

Ukens premie!


Norsk:
Og hva trenger dere å gjøre for å vinne premiene? Det er veldig enkelt. 
Alt dere trenger, er å kommentere på våre luker her i bloggen
Lukene kommer i bloggen kl 06.00 Mandag-fredag og du har frem til kl 24.00 på fredagen til å kommentere på alle lukene denne uken. 
Søndag vil der komme en vinnerluke, der ukens vinnere blir presentert. Vinnerene trekkes blandt alle kommentarene.
Kun 1 kommentar pr luke.

Lyst å bli med? 
Følg med når vi fortsetter og åpne lukene i vår adventskalender.

Svenska:
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor här i bloggen.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - fredag och du har fram till kl 24:00 på fredagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Dansk:
Og hvad skal du gøre for at vinde præmierne? Det er meget enkelt.
Alt du behøver er at kommentere vores låger her på bloggen.
Lågerne åbner kl. 6.00 mandag til fredag. Og du har indtil kl. 24.00 om fredagen til at kommentere alle lågerne den givende uge.
Søndag vil der komme en vinder-låge, hvor ugens vindere bliver præsenteret. Vinderen trækkes blandt alle modtagne kommentarere.
Kun 1 kommentar pr. dag, pr. låge.

Vil du være med?
Følg med, når vi hver dag åbner lågerne i vores julekalender.


Ta vare på dere selv og de rundt dere i denne spesielle førjulstiden.
Adventsklemmer fra DT-Elisabeth

11 kommentarer:

  1. Nydelige tags, og lurt med planlegging av desember-kit for DD 🎇🎄

    SvarSlett
  2. Vilka vackra Tags så fina och välgjorda

    SvarSlett
  3. Så otroligt fina papper du valt till din DD!!! Jag har färgtema på min, i år blir det blått och grönt. Gillar verkligen ideen med en tag för varje dag! 🤗❤️😉👍🏻 Tack för tipset!

    SvarSlett
  4. Så utrolig fine tags, og nydelig side 😍

    SvarSlett
  5. Kanonfina tags, för att inte prata om papprena.

    SvarSlett
  6. Wow, these are gorgeous. Love the first tag and that stoat is so sweet. Gorgeous. Hugz

    SvarSlett
  7. Åh, dette var virkelig flott! Så nydelige tager og for et nydelig papir og detaljer du har brukt :)

    SvarSlett
  8. Jeg er imponert!! Så flott tag og god planlegging ;)

    SvarSlett
  9. En rigtig god idé at lave et kit. Det har jeg også gjort til andre projekter, men ikke DD. Og sikke nogle flotte tags.

    SvarSlett