onsdag 23. desember 2020

Lucka 23


Hej igen!

Idag är det min, DT Therese, tur att öppna lucka 23 och där tänkte jag visa hur början på årets December Daily ser ut. Jag visade i en tidigare lucka, Lucka 10 hur jag har gjort egna PL-kort av Maja Designs fina papper i vinrött och grönt. 

Jag har fortfarande inte helt färdig med dagarna men har i alla fall påbörjat. :) Mina DD brukar inte bli klara förrän en bit in på nästa år. 

Till första sidan har jag använt en helt 6x8 sida så första december blev naturligtvis också i det formatet. Johannes Kläbos kloka uttalande fick representera den dagen. Jag försöker att hålla mig till något som har hänt den dagen. Finns det inget att dokumentera så skriver jag om något juligt, t ex favoritpynt, granen eller någon julfilm. 



På grund av att jag dokumenterar som jag gör så blir innehållet inte alltid så juligt men det är så jag vill ha det. :) Fjärde december kom så äntligen mitt paket från Kina som jag väntat så länge på. Trodde det skulle missa min födelsedag men det hann med fyra dagars marginal. Jag har beställt ett kuddfodral på min absoluta favoritskådis Charlie Sheen! Nu pryder han min soffas så fint. 

Dagen efter stod en väns dödsannons i tidningen. Jag dokumenterar både glädje och sorg så dödsannonser, minnesblad från gåvor och foton från begravningar. 


En sak som finns med i alla mina DD är min födelsedag som inträffar den 8:e. I år blev det ju annorlunda eftersom inte ens föräldrar och syskonbarn kunde komma och fika efter jobbet. Men Elsa och Svea ringde på facetime och grattade och det gör ju vilken dag som helst bra. 


Detta år är ju lite annorlunda (eller väldigt annorlunda). Det passar jag också på att dokumentera. Till exempel hade jag mitt medarbetarsamtal via Teams. Det gick jättebra. Bra uppkoppling och jag och chefen såg och hörde varandra bra. Jag hade satt mig bekvämt i soffhörnet, lutad mot Charlie Sheenkudden 😀, och sedan pratade vi i över två timmar. Här ser man också lite fler av de PL-kort som jag gjort av Maja-papprena. 


Förra året använde jag färgerna röd, grön och guld i min DD. I år är det vinrött, grönt och silver. Jag är mer en silvermänniska än guldmänniska. :)  Kommer inte ihåg var jag köpt dem men har för mig att det var i en svensk butik. De går upp till 24 så sista veckan för jg lösa på annat sätt. Jag brukar gör hela december ut. 


De vinröda etiketterna som ses lite här och där kommer från Studio Calico. Jag har också gått igenom mina block med Tim Holtz ord och meningar och pyntat sidorna med. 


Så, det var vad jag hade att visa denna gången. 


 God Jul och Ett Gott Nytt Scrapår
önskar
DT-Therese


PS!
Kom ihåg att kommentera på våra luckor så har du chansen att vinna detta fina pris. Se längre ned hur det går till. 



Norsk:
Og hva trenger dere å gjøre for å vinne premiene? Det er veldig enkelt. 
Alt dere trenger, er å kommentere på våre luker her i bloggen
Lukene kommer i bloggen kl 06.00 Mandag-fredag og du har frem til kl 24.00 på fredagen til å kommentere på alle lukene denne uken. 
Søndag vil der komme en vinnerluke, der ukens vinnere blir presentert. Vinnerene trekkes blandt alle kommentarene.
Kun 1 kommentar pr luke.

Lyst å bli med? 
Følg med når vi fortsetter og åpne lukene i vår adventskalender.

Svenska:
Vad behöver du då göra för att vinna priserna? Det är väldigt enkelt.
Allt du behöver göra är att kommentera våra luckor här i bloggen.
Luckorna kommer öppnas i bloggen klockan 6.00 måndag - fredag och du har fram till kl 24:00 på fredagen på dig att kommentera alla veckans luckor.
På söndag kommer vinstluckan där veckans vinnare blir presenterade. Vinnaren lottas fram bland alla kommentarer.
Max en kommentar per lucka.

Vill du vara med?
Följ med oss när vi fortsätter öppna luckor i vår adventskalender.

Dansk:
Og hvad skal du gøre for at vinde præmierne? Det er meget enkelt.
Alt du behøver er at kommentere vores låger her på bloggen.
Lågerne åbner kl. 6.00 mandag til fredag. Og du har indtil kl. 24.00 om fredagen til at kommentere alle lågerne den givende uge.
Søndag vil der komme en vinder-låge, hvor ugens vindere bliver præsenteret. Vinderen trækkes blandt alle modtagne kommentarere.
Kun 1 kommentar pr. dag, pr. låge.

Vil du være med?
Følg med, når vi hver dag åbner lågerne i vores julekalender.

13 kommentarer:

  1. Fine sider i din DD :)
    GOD JUL 🌲

    SvarSlett
  2. Awesome and fun pages. God Jul. Hugz

    SvarSlett
  3. Älskar dina DD Therese! Du gör så rätt som skriver om både glädje, sorg och vardagliga ting. Det är det sistnämnda som märkligt nog är det roligaste att läsa när man ser tillbaka.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack Monica. Ja det är kul när man går tillbaks och ser sånt man annars inte skulle komma ihåg. ❤️

      Slett
  4. Så flott å dokumentere disse dagene fram mot jul :) Håper du og dine får en fin julefeiring!

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte sider :) og papiret du har brukt er såååå fint :D

    SvarSlett
  6. Jättefina sidor. God Jul 🎄

    SvarSlett
  7. Dejlige sider, og papiret er bare så flot.

    SvarSlett
  8. Så koselige sider 🤩 God jul ✨

    SvarSlett